حقوق و دستمزد در عمان

 

کمترین حقوق و دستمزدی که باید به کارمند عمانی شرکت خود پرداخت کنید چقدر است؟
اگر در کشور عمان شرکت ثبت کرده اید، در عمان اقامت دارید و قصد دارید کارمند عمانی استخدام کنید، باید به قانون جدیدی که برای پرداخت حداقل حقوق تصویب شده توجه کنید.
در این قانون ذکر شده که کمترین حقوق و دستمزدی که برای کارمند عمانی ثابت (فول تایم) باید در نظر گرفته شود، مبلغ ۲۲۵ ریال عمان در ماه میباشد و ۱۰۰ ریال نیز در ماه به عنوان کارانه ثابت باید به وی پرداخت شود که کل مبلغ را به عدد ۳۲۵ ریال عمان میرساند.
از طرف دیگر این حقوق حداقلی، سقف حداکثری ندارد و هر عددی میتواند به عنوان حقوق به کارمند عمانی پرداخت شود، فقط نباید کمتر از ۳۲۵ ریال در ماه باشد.

1 دیدگاه

    1. سلام در مرحله اول باید ثبت شرکت کنید تا بتونید در عمان فعالیت تجاری انجام بدید. انتخاب موقعیت مکانی مناسب که عمانیها در تعطیلات آخر هفته بیشتر در اون مکانها وقت میگذرانند تاثیر مستقیم روی فروش شما دارد. موفق باشید.

          1. الان قیمت ریال عمان ۱۰۹ هزار ریال است
            اگه حساب کنی با ۳۰۰ ریال اونا که دستمزد بدن که نمیدن
            میشه حدودا سه میلیون
            سه میلیون پوله؟!!!!!
            والا اگه پول باشه

          2. ریال عمان ۲،۶ برابر دلار آمریکاست. برای محاسبه قیمت ریال از این فرمول میتوانید استفاده کنید. در کل برای مشاغل ساده، درآمد کشور عمان کفاف زندگی را به سختی میدهد و نمیتوانید پول زیادی را ذخیره کنید. با حداقل ۵۰۰ ریال میتوانید زندگی معمولی رو به پایین داشته باشید. (هرچند که فاکتورهای زندگی از جمله، خورد و خوراک، محل زندگی و غیره در میزان مخارج و هزینه زندگی شما تاثیر مستقیم دارند)

          3. سلام
            وقت بخیر
            یک رستوران ایرانی گارسون خانم ایرانی میخواد با حقوق ۲۰۰ ریال
            که جای خواب و خورد و خوراک هم با کارفرماست
            آیا این مبلغ دستمزد مناسب هست برای قرارداد ۲ ساله ؟؟

          4. با سلام. حقوق ۲۰۰ ریال در ماه در عمان حقوق بسیار کمی است. رفت و آمد، هزینه های استفاده از تلفن همراه، تفریحات ساده و بسیاری مسایل روزمره را با سختی مواجه میکند. عمان کشور ارزانی برای زندگی نیست. به هرحال این انتخاب به شرایط خود شما برمیگردد. موفق باشید.

          5. داداش قیمت ارز آزاد رو بپرس ۳۷۰۰۰ تومنه اون قیمتی که دیدی برای بانک مرکزی هست پیدا گردی بیار من میخرم ازت

          6. سلام
            بنده میخواستم در عمان کار کنم
            و هیچ اطلاعاتی ندارم
            میشه در مورد استخدام بیشتر توضیح بدید

          1. سلام خسته نباشید
            ممنون از اطلاعات خوبتون
            من داروسازم و تنها هدفم از انتخابات عمان درآمده، میخواستم ببینم درسته تو عمان بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار به داروساز میدن؟چون تو اینترنت به ارقام متفاوتی برخوردم خواستم از شما بپرسم که مطمئن شم، حدود درآمد داروساز در عمان چقدره؟

          2. با سلام. شما تقریبا میتوانید از حدود ۱۰۰۰ ریال عمان به بالا حساب کنید (هر ریال عمان ۲،۶ برابر دلار است). البته از آنجا که هر بیمارستان و داروخانه قوانین خود را دارد و این عدد متغیر میباشد، شما با اعداد مختلفی مواجه میشوید. ولی تقریبا با دقت بالا میتوان گفت که این عدد حداقل حقوق شماست.

          3. با سلام. دوست عزیز. حقوق و دستمزد در کشور عمان به موارد گوناگونی بستگی داره و عدد دقیقی نمیشه با اطلاعات کلی براش تعیین کرد. سابقه شما، میزان تخصص شما، میزان نیاز به تخصص شما در عمان، میزان متقاضی برای اون تخصص، شرکتهای فعال در اون زمینه و موردهای گوناگون دیگر.

            شما میتوانید با شرکتهای این حوزه تماس بگیرید، رزومه بفرستید و ازشون درخواست کار کنید و ببینید چه حقوقی رو برای استخدام اختمالی شما به شما پیشنهاد میدن:

            https://omantrade.ir/product/o-itgp-70/

          1. با سلام. رشته مامایی و به طور رشته های پزشکی در عمان مورد نیاز میباشند. بیمارستانهای عمان در حال گسترش میباشند و تعداد خروجی دانشگاه تناسبی با میزان نیاز ندارد. بهتر است مستقیما با بیمارستانهای عمان در تماس باشید. هر بیمارستان شرایط و حقوق خود را دارد و میزان ساعات کاری متفاوت است.
            زندگی در عمان را در یک خط نمیتوان مورد بررسی قرار داد. توصیه میکنیم سایت ما را در بخش اخبار و آمار مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. در کل کشور عمان کشوری به شدت آرام و با اقتصاد پایدار میباشد و سطح امکانات رفاهی خوبی و قابل قبولی دارد ولی کشور ارزانی نیست.

      1. سلام اقای عمانی خواهش می کنم درمورد کار کمکم کنید بنده قالبند وارماتور بند هستم چون خانمم تو مور مغزی داره از عهدی مخارجش بر نمی ام کار ساختمانی می کنم ارماتوربندی وداربست الانم از عراق امدم خواهش می کنم شماره شرکتی یا رابطی بدید به بنده شماره تلفنم تلگرام وواستاپ۰۹۱۷۵۶۷۲۳۰۸

        1. استخدام در عمان بسته به توانمندی شما و میزان نیاز به تخصص شما دارد. اگر در کار خود قوی باشید و بتوانید با زبان انگلیسی محاوره کنید و با استانداردهای حسابداری در سطح بین الملل آشنا باشید، میتوانید با شرکتهای عمانی در این زمینه گفتگو نمایید.
          عمان ترید شرکت کاریابی نمیباشد.

      2. سلام من کار بستنی و آبمیوه انجام دادم ودر حال حاضر هم در یک برند معتبر در ایران مشغولم اگه در عمان نیرو نیاز دارید لطف کنید و با من تماس بگیرید تا صحبت کنیم ممنون میشم جسارت نباشه شمارتون رو ندارم خودم شماره میذارم

    2. سلام خسته نباشید من شغلم تعمیر و سیم پیچ الکتروموتور های سه فاز و تک فاز و تعمیر سنگ فرز و دریل کوچک و بزرگ است خواستم ببینم در عمان همچین شغلی هم هست در ضمن مدرک فنی حرفه ای هم نگرفتم ولی ۱۵ سال شغلم بوده ممنون میشم اگه جواب بدین

          1. ببا سلام. سوال شما بسیار کلی است. برای باز کردن سوپر مارکت باید موارد بسیار زیادی را در نظر بگیرید:
            انتخاب کفیل مناسب، انتخاب خدمات و محصولات، نحوه قیمت گذاری متناسب، انتخاب موقعیت مغازه، بررسی مجوزات لازم، بررسی ذائقه عمانیها و یا اکثریت مشتریان شما (هندی، پاکستانی، بنگلادشی، عرب، ایرانی و غیره)، نحوه و بهترین مراکز خرید عمده کالاها، بررسی بهترین مناطق برای بازگشایی سوپر مارکت در عمان، انتخاب دقیق و حساب شده شهری که بیشترین بازدهی را دارد و موارد بسیار دیگر.

        1. با سلام. حقوق و مزایا به عوامل مختلفی بستگی دارد. عدد دقیقی نمیتوان گفت، ولی احتمالا حدود ۵۰۰ ریال در ماه میتواند باشد و یا کمی بیشتر. پیدا کردن کار در این بیمارستانها آسان نیست و به تخصص و میزان متقاضی بستگی دارد.

      1. سلام. کار بانکی احتمال کمتری برای استخدام داره. شما باید به قوانین بانکداری جهانی مسلط باشید، زبان انگلیسی رو خیلی خوب صحبت کنید و رزومه بسیار قوی داشته باشید. اگر این موارد رو دارید، میتونید با بانکهای عمان تماس بگیرید.

      1. با سلام. شما میتوانید رزومه خود را برای شرکتهای فناوری اطلاعات عمان ارسال نمایید تا بازخورد آن را ارزیابی نمایید.
        برای دانلود لیست شرکتهای نرم افزای، فناوری اطلاعات و برنامه نویسی عمانی لینک زیر را کلیک کنید:

        https://omantrade.ir/product/o-itgp-70/

      1. با سلام. در زمینه مشاغل مربوط به بخش پزشکی به شما پیشنهاد میکنیم با بیمارستانهای عمان (و همجنین قطر) تماس بگیرید و رزومه خود را ارسال نمایید که لیست آنها را میتوانید در بخش لیست شرکتها دانلود نمایید. حداقل دستمزد نباید کمتر از ۸۰۰ ریال عمان باشد.

    1. کشور عمان طرح توسعه زیرساخت پزشکی خود را آغاز نموده که به موجب آن قصد دارد ۱۳،۰۰۰ پزشک، پرستار و متخصص را در این کشور تا سال ۲۰۴۰، به تدریج استخدام نماید. ما شرکت کاریابی نیستیم، ولی لیستی از بهترین بیمارستانهای عمان که مشمول این طرح هستند و بنا به توسعه در کشور عمان را دارند، به همراه تحوه تماس با آنها برای شما فراهم کرده ایم که میتوانید از آن استفاده کنید. شما خود باید با این بیمارستانها تماس گرفته، ثبت نام کنید و رزومه بفرستید (توضیحات در فالی که دانلود میکنید وجود دارد):

      برای مشاهده لیست بهترین بیمارستانهای عمان برای استخدام به بخش زیر مراجعه نمایید:

      http://omantrade.ir/product/om_top10_hos/

      برای مشاهده آخرین مشاغل به بخش فرصت های شغلی مراجعه نمایید:

      http://omantrade.ir/career-opportunities/

        1. راننده ها در عمان معمولا از بین پاکستانیها و هندی ها استخدام میشن. معمولا ۱۱ ماه کار میکنند و ۱ ماه مرخصی دارند. حقوق بالایی ندارند و شرایط اقامتشون هم بسیار پایین هست. سهیل بهوان مجموعه معتبری هست در عمان.

          1. سلام من تکنسین فنی هستم سیستم سرمایشی و گرمایشی سردخانه و کولرهای گازی جوش لوله وگاز و بویلر های بخارکار میکنم وشرکت دارم میشه خدمات فنی شرکتم رو انتقال بدم عمان ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام، بله، کارهای خدماتی در عمان موقعیت خوبی برای کسب درآمد دارند. از نظر درآمدی بسته به نحوه کار، تخصص و شرکتی که برای آن کار میکنید متفاوت است. اگر بتوانید با استانداردهای کاری عمان آشنا شوید میتوانید شرکت خود را راه اندازی کنید و اعتبار خود را افزایش دهید. موفق باشید. عمان ترید

    1. با سلام، اقامت عمان یا از طریق استخدام در شرکتهای عمانی، یا از طریق اخذ ویزای کار و یا از طریق ثبت شرکت میسر میباشد. برای استخدام به بخش فرصتهای شغلی عمان ترید مراجعه نمایید. هزینه اخذ ویزای کار عمان کمتر از هزینه ثبت شرکت میباشد. در این موارد به ما ایمیل بزنید تا بتوانیم دقیقتر بررسی نماییم. موفق باشید.

        1. با سلام. کار در عمان به صورت تقسیم بندی شده است. هر ملیتی تقریبا در یک صنف خاص کار انجام میدهد. مثلا راننده های تاکسی شهری، همگی باید عمانی باشند. راننده های کامیون، پاکستانی هستند. هندی ها بیشتر به کارهای ساده و ساختمانی میپردازند. به طور کلی کارهایی که عمانیها میتوانند انجام دهند، به غیر عمانیها واگذار نمیکنند. اگر تخصص خاصی مانند تعمیر اتومبیل یا تعمیرات سیستمهای گرمایشی و سرمایشی یا آشپزی دارید، میتوانید به عنوان تکنسین و کمک در این کارهای خدماتی مشارکت کنید. به طور کلی درآمد ها از ۲۰۰ ریال به بالا میباشد. به بخش فرصت های شغلی عمان ترید هم سری بزنید و در صورت مشاهده کارهای مرتبط با تخصصتان، برای آنها اقدام نمایید. موفق باشید

        1. با سلام، شما میتوانید به طور مستقیم با شرکتهای عمانی که در این زمینه فعالیت میکنند وارد مذاکره و گفتگو شوید. عمان ترید شرکت کاریابی نیست، ولی ما تلاش میکنیم با معرفی بهینه شرکتهای عمانی فعال در بخش های مختلف صنعت این کشور و ارایه تصویر شفاف از وضعیت و ترند تجارت شرکتهای عمانی و اقتصاد عمان، مسیر را برای شما روشن تر کنیم تا بتوانید تصمیمات منطقی تری بگیرید.

          به زودی لیستی از شرکتهای صنعتی عمانی در بخش های نفت و گاز، صنعت، مهندسی و غیره در سایت عمان ترید و در بخش فرصتهای ویژه قرار میگیرد که میتواند راه گشای مناسبی برای شما باشد.
          موفق باشید، عمان ترید.

    1. با سلام. ما شرکت کاریابی نیستیم. صرفا به معرفی فرصتهای شغلی میپردازی و شرکتهایی که در حال استخدام هستند را معرفی مینماییم.

      برای مشاهده آخرین مشاغل به بخش فرصت های شغلی مراجعه نمایید:

      http://omantrade.ir/career-opportunities/

    1. ممنون از سوال شما، هزینه دریافتی برای هر آگهی بابت زمانی و خدماتی است که صرف این آگهی میشود:
      ۱- جستجو برای پیدا کردن این آگهی در سایت های شرکت های عمانی و قطری
      ۲- ترجمه جزییات آگهی به فارسی برای مسئولیتهای درخواستی آن شغل و توانمندیهای مورد نظر شرکت آگهی دهنده به زبان فارسی
      ۳- توضیح نحوه ثبت نام در سایت شرکت آگهی دهدنده برای هر آگهی در فایل PDF دریافتی
      ۴- ایجاد قالب منظم و خوانا به ترتیب و با جزییات به فرمت PDF و آپلود در سایت

      این فرآیند بسیار زمان گیر و طولانی است و نیازمند دقت فراوان در پیدا کردن هر آگهی و انتخاب درست از نظر اطمینان از اینکه شرکت آگهی دهنده به دنبال نیروی کار بین المللی است و نه عمانی یا قطری.
      همه آگهی ها واقعی هستند و در صورت دانلود فایل PDF میتوانید مستقیما به لینک سایت مادر آگهی دهنده که آگهی در آن قرار گرفته دسترسی پیدا کنید و نه سایتهای واسطه.

      هزینه ای که دریافت میگردد بابت این خدمات و بررسی های دقیق میباشد.

      امیدواریم توانسته باشیم کمکی به هموطنان برای اطلاع سریع از فرصت های شغلی کشور عمان و قطر کرده باشیم تا شما بتوانید زودتر از سایر ملیت ها از این فرصتها آشنا شوید و برای آنها اقدام نمایید.

  1. با سلام
    ضمن تشکر ازپاسخ محبت آمیز شما و آرزوی موفقیت بیشتر
    اگر تا این حد این آگهی ها بر اثر زحمات شما قابل اعتماد باشند که دعای خیر پشت سرتان خواهد بود . گرچه چهارچوب سایت تان مشخص است در چه حیطه ای فعالیت دارید اما آرومندم شرایط به نحوی فراهم شود که بتوانید در عین این زحمات ، کمک و راهنمایی هایی در خصوص کسب فرصت شغلی و ان شاءالله کمک تا حد مصاحبه و حتی بیشتر را برای متخصصان فراهم آورید .
    با آرزوی سربلندی تان

    1. ممنون از محبت شما، ما تلاش خود را آغاز کرده ایم و امیدواریم با کمک شما بتوانیم خدمات بهتری را ارایه کنیم. در حال حاضر این تنها راهی است که ما میتوانستیم این فرصت های شغلی را معرفی کنیم تا زودتر از سایر ملیت ها و به زبان فارسی در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار گیرد. امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با شرکتهای عمانی برای استخدام مستقیم مذاکره نماییم. هرچند که ارایه خدمات کاریابی کار بسیار دشواریست و برای شروع، زمان و هزینه زیادی لازم دارد. نکته مثبت آگهی های ما واقعی بودن آنهاست که شما را مستقیما و بی واسطه به سایت شرکت آگهی دهنده ارتباط میدهد.

  2. با سلامی دوباره
    در ادامه مطلب قبلی ام ، عطف به اینکه با نحوه سرمایه گذاری در عمان آشنایی دارید ، امید است با کمک از متخصصانی که در آنجا کار می کنند در خصوص قوانین کاری و قلق ها و شگردها جهت اخذ یک پیشنهاد کاری وطی نمودن مراحل آن و موفقیت در آنجا ، حتی الامکان مطالبی در این راستا درج بفرمایید . (این نکته هم مطمئناً در نظر دارید که هرگاه شرایط ارتباطی کشورها تغییر یابد بر همه چیز تاثیرگذار می باشد) . آرزوی موفقیت بیشتر تان را از خداوند مهربان مسئلت دارم.

      1. با سلام و عرض روز بخیر
        عطف به اینکه مدتهاست شرکتهای مطرح بین المللی در ایران در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت ندارند و اکثر شرکتها در آگهی های شان احتمالاً منظورشان ازداشتن سوابق مفید در شرکتهای بزرگ ، شاید آن شرکتها می باشد ، روشها و راهکارها را متناسب بفرمایید . اصل ، تجربه ی کاری و توانمندی می باشد ولی در نگاه اول ممکن است استخدام گران ، روی نام شرکتها زوم شده و ممکن است فرد با سابقه و توانمندی های بالا از آن فرصت محروم گردد.(گرچه تقدیر دست خداست اما تلاش و اندیشه صحیح هم ابزار تقدیر خداهستند و ان شاء الله گامهایی خداپسند در این راستا برداشته شود که نیت حسنه و کمک به همنوع بر این اساس ، قطعاً شادابی دنیایی- روحی و مالی – هم به دنبال دارد ) . ضمن پوزش ازازدیاد دیدگاه هایم ، آرزوی سربلندی تان را دارم

        1. با سلام، در صورت عدم داشتن تجربه بین المللی، شما باید سایر توانمندیهای خود را در رزومه خود پر رنگ کنید. دیسیپلین و نظم کاری، مهارت های درون شخصیتی (Interpersonal Skills) و کیفیت محور بودن در انجام کارها، بسته به نوع کار، از مزایای کار در شرکتهای بین المللیست که باید خود را در آنها قوی کنید (نه اینکه صرفا در رزومه خود قید کنید) تا موقعیت های بهتری برای شما فراهم گردد. به زودی مقاله ای در این زمینه منتشر میکنیم. موفق باشید.

      1. با سلام. آپارتمان سازی در عمان نیاز به مجوزات خاص دارد که زمان اخذ این مجوزات به کمتر از یک ماه رسیده است که خبر خوبی است. از طرفی هزینه های ساخت آپارتمان و چرایی و معادلات درآمدزایی در این بخش و نیازسنجی این بازار باید با دقت بیشتری مورد توجه شما باشد، پیش از اینکه دست به اقدام عملی بزنید. هزینه ها در مناطق مختلف و با کیفیت های مختلف و بسته به اینکه از چه نوع کیفیتی از مصالح استفاده میکنید، کاملا متفاوت است. اینکه شما در چه سطحی قصد دارید به این بخش ورود کنید، به میزان سرمایه شما و مطالعات دقیق شما نسبت به بازار فروش در منطقه ای که قصد ساخت دارید مربوط است. شراکت با سازندگان عمانی را نیز به عنوان یک انتخاب در استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید.
        برای آشنایی با لیست شرکتهای عمانی فعال در این بخش، میتوانید با لینک زیر مراجعه نمایید و با آنها گفتگوهای بهتری داشته باشید. در مذاکرات خود سعی کنید به صورت کنسرسیومی و استفاده از توانمندی چند شرکت ایرانی به بازار ساخت و ساز عمان وارد شوید. موفق باشید. عمان ترید:

        https://omantrade.ir/product/ot-civil-v1/

    1. با سلام. ما شرکت کاریابی نیستیم. صرفا به معرفی فرصتهای شغلی میپردازیم و شرکتهایی که در حال استخدام هستند را معرفی مینماییم.

      برای مشاهده آخرین مشاغل به بخش فرصت های شغلی مراجعه نمایید:

      http://omantrade.ir/career-opportunities/

    2. با سلام و کسب اجازه از مدیریت محترم سایت :
      دوست گرامی من به نظرم در گام اول چند سالی تجربه کاری در داخل ایران کسب کنید . مطمئن باشید این کار مقدمه و پیش نیاز فکر و تصمیم در خصوص کار در کشورهای دیگر از جمله کشورعمان خواهد بود ، بعد از حداقل دو سال با شرکتهایی که در عمان پروژه کارمی کنند می توانید آشنا شوید و آنجا و نیازهای آنان را هم محکی بزنید . رشته تحصیلی تان خوبه و آرزومند موفقیت تان هستم .

        1. با سلام. شرایط کاری بسیار متفاوت است. اما عمانیها به کارگر ساده پول زیادی پرداخت نمیکنند. معمولا کارگرهای هندی با درآمد کم و اسکان بسیار پایین تر از حد استاندارد در این کشور کار میکنند که باعث میشود درآمد کلی عدد بزرگی نباشد. در کل بحث حقوق و اسکان و سایر امکانات به کارفرمای شما بستگی دارد.

    1. با سلام. بسته به نوع تجارت و تخصص یک حسابدار و قابلیت ها و مهارتها میتوان دیدگاه کلی نسبت به این مقوله داشت. در کل عمان با جمعیت ۴،۶۷ میلیون نفر همچنان مهاجرپذیر است ولی موقعیت شغلی بسته به تخصص و میزان تطابق پذیری دارد. برای مشاهده آخرین مشاغل در عمان به لینک زیر مراجعه نمایید:
      http://omantrade.ir/career-opportunities

  3. با سلام بنده کانال ساز کولر هستم پلی اورتان
    میخواستم بدونم جزو دسته شغلهایی است که به صرفه رفتن به عمان باشد ۱۵ سال سابقه معتبر یک نمایندگی شرکت اماراتی را در کیش دارم که براشون کار میکردم
    اگر به صرفه است یه روش یا شماره تماس مستقیم از یک کاریابی به ما بدهید چون هرچه میگردیم فقط توضیح میدهند

    1. با سلام. عمان ترید شرکت کاریابی نیست. ما صرفا به معرفی فرصتهای شغلی میپردازیم و شرکتهای عمانی و یا قطری که در حال استخدام هستند را معرفی مینماییم. برای مشاهده آخرین مشاغل به بخش فرصت های شغلی مراجعه نمایید تا اگر شغل مورد نظر شما لیست شده باشد بتوانید از آن استفاده نمایید:

      http://omantrade.ir/career-opportunities/

      در مورد کار تخصصی شما به عنوان کانال ساز کولر، ما به موردی برخورد نکرده ایم. در صورتی که نیروی عملیاتی در تخصص شما در سایت های عمانی رویت شود آن را در سایت خود قرار میدهیم. در مورد به صرفه بودن کار در عمان برای تخصص شما، قاعدتا به دستمزد شما برمیگردد. کارهای خدماتی و عملیاتی از این دست میتوانند درآمدزایی خوبی ایجاد کنند که بستگی به سطح تخصص شما در کارتان و میزان تقاضا برای آن حرفه دارد. از طرفی تعداد کسانی که در این شغل هستند را نیز باید در نظر بگیرید. عمان ترید در این زمینه تخصصی اطلاعات چندانی برای راهنمایی دقیقتر در اختیار ندارد. موفق باشید.

    1. با سلام. عمان ترید شرکت کاریابی نیست. ما صرفا به معرفی فرصتهای شغلی میپردازیم و شرکتهای عمانی و یا قطری که در حال استخدام هستند را معرفی مینماییم. برای مشاهده آخرین مشاغل به بخش فرصت های شغلی مراجعه نمایید تا اگر شغل مورد نظر شما لیست شده باشد بتوانید از آن استفاده نمایید:

      http://omantrade.ir/career-opportunities/

      دسته کارهای خدماتی در کشور عمان میتواند درآمدزایی خوبی ایجاد نماید (به خصوص مواردی مانند تعمیرات کولرهای خانگی و مشابه آن). اگر خود شما بتوانید با ارتباط با شرکتهای تعمیرکاری و خدماتی عمانی که دارای مشتری میباشند، ارتباط برقرار کنید و تخصص خود را با آنها به اشتراک بگذارید، شانس بیشتری برای ورود موفقیت آمیزتر به عمان و ارتباط سریعتر با مشتریان خود و آشنایی با فرهنگ کار در این کشور خواهید داشت. پس از کسب تجربه در این بخش از خدمات در عمان، با توجه به تخصص و کارایی فردیتان، میتوانید نسبت به ایجاد تجارت شخصی و گسترش آن اقدام نمایید. کیفیت کار شما، انعطاف پذیری شما در مورد انجام کارها، نظم، دیسیپلین و انظباط کاری، برخورد مناسب با کارفرما، راستگویی و صداقت در انجام کارها، همگی از پایه های موفقیت کلی در بحث خدمات در خارج از ایران میباشند.

      این بهترین توصیه ما به شماست. عمان ترید شرکت کاریابی نمیباشد و نمیتواند هیچ نیرویی را (با هر تخصصی)‌ در کشور عمان استخدام نماید. ما صرفا محیط و فرهنگ کاری عمان را با آمار و ارقام و از زاویه های گوناگون به شما نشان میدهیم تا هموطنانی که قصد مهاجرت به کشور عمان را دارند، بتوانند تصمیمات منطقی تری را برای کار و اقامت در عمان اخذ کنند. در آینده فهرستی از شرکتهای خدماتی عمان را در سایت خود قرار میدهیم تا بتوانید برای کار در آن شرکتها، خود با آنها تماس بگیرید. موفق باشید.

  4. با سلام مجدد
    بنده یک پیشنهاد اصلاحی برا ی آگهی های استخدامی دارم و این است که کلمه معتبر واژه مبهمی است گرچه شاید تلاش زیادی انجام می دهید ودر عین حال نمی دانم شما برای تفکیک نوع تخصصها و اعتبار آن شرکتهای متقاضی نیروی انسانی ، چه ملاکی را دنبال می فرمایید ولی قاعدتاً بهتر است شرکتهای دولتی و خصوصی را از هم تفکیک بفرمایید .منظورم در همان متن اولیه قبل از واریز پول و مشاهده جزییات استخدام است . درج کلماتی “معتبر” یا ” یک پروژه بزرگ در پالایشگاه” که مشخص نمی کند آیا دولتی اند یا خصوصی (از چه درجه ای) کمکی به ما نمی کند ؛ لذا در صورت امکان نام شرکتها ( و در صورت میسربودن دولتی / خصوصی بودن آنها) را درج و بقیه جزییات را پولی بفرمایید چون اینجوری مرتب باید پ.ل واریز کنیم و اغلب شرایط مناسب تخصص ما را ندارند . مثال : شما وقتی درج می فرمایید که جایی مدیرپروژه لازم دارند ممکنه این پست انواع رشته ها را شامل شود و الزاماً رشته مدیریت صنایع یا پروژه نباشد بلکه سوابق مرتبط و رشته نزدیک به آن هم براشون قابل قبول باشه ، بنده چه جوری تشخیص بدم که من می توانم شرکت کنم یا نه ؟ مرتب باید پول واریز کنم و مفید نباشه برام یا برعکس ، به دلیل نبود اطلاعات اولیه مکفی از خرید بعضی آگهی ها محروم شوم؟
    جسارتاً بنده دراین راستا در حوزه نفت و گازبا توجه به سابقه بالا و نیز دوستان بسیار زیاد که در این حوزه در سراسر ایران دارم ، می توانم کمکتان کنم با تشکراز شما

    1. با سلام و سپاس فراوان بابت وقتی که برای نوشتن مطلب گذاشتید. تعبیر واژه ها بر اساس شناخت ما روی شرکتهای عمانی میباشد. برخی شرکتها بین المللی و برخی عمانی هستند. برخی دارای سابقه و نام قوی در دنیا هستند و برخی شرکتهای کوچکتری هستند.

      در مورد شرکتهای دولتی و خصوصی، در عمل، تفاوتی بین شرکت دولتی و خصوصی در عمان وجود ندارد. بیشتر آگهی ها از طرف شرکتهای خصوصی میباشند و شرکتهای دولتی عمان نقش کمتری در استخدام دارند که در کل دانستن ذات شرکت که خصوصی و یا دولتیست، تفاوتی در اصل شغل ایجاد نمیکند. این آگهی ها برای نیروهای بین المللی بوده و تاثیری در فرآیند استخدامی ندارند.

      در مورد توضیحاتی که قبل از خرید آگهی، برای شغل مورد نظر خود مطالعه میکنید، ما تمام دقت خود را برای ترجمه دقیق آگهی و قرار دادن تمامی توضیحات لازم برای گرفتن تصمیم مناسب برای اقدام به خریدن آگهی، پیش از پرداخت وجه انجام داده ایم. به عنوان مثال، اگر شرکتی در آگهی استخدامی خود جزییاتی را مطرح کرده، تمامی آن جزییات مهم و اساسی آن به فارسی ترجمه شده و در سایت قرار گرفته اند. اگر شرکتی جزییات اندکی را مطرح کرده، ما نیر به همان نسبت، جزییات مطرح شده توسط شرکت آگهی دهنده را بدون دخل و تصرف در سایت قرار داده ایم و از خود، چیزی به آن نیفزوده ایم.

      در مورد عناوین شغلی، در کل امروزه شرکتها دیگر به دنبال مدرک خشک تحصیلی با عناوینی که در دانشگاه تحصیل کرده اید نمیباشند و مجموعه ای از تخصص ها برای واجد شرایط بودن در یک شغل، به خصوص مشاغل مدیریتی مورد نیاز است که صرفا داشتن مدرک مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع یا رشته های کلی دانشگاهی با این مضمون، برای استخدام در این سمت ها کافی نیستند.

      به ندرت میتوان آگهی شغلی را پیدا کرد که در آن صرفا آگهی دهنده به دنبال مهندس مکانیک (و یا عناوین کلی رشته دانشگاهی)‌ باشد. به عنوان مثال، مهندس پتروفیزیک و یا مهندس وایرلاین و یا مهندس عملیات میدانی، عنوان هیچ مدرک دانشگاهی نمیباشد و رشته دانشگاهی شما، صرفا بخشی از نیازمندیهای آگهی دهنده برای واجد شرایط بودن این مشاغل میباشد.

      برخی شرکتها حتی برای مهارتهای مورد نیاز خود، صرفا به واژه: دارای مدرک مهندسی اکتفا میکنند و برایشان رشته و یا گرایش فارغ التحصیلی شخص، هیچ اهمیتی ندارد. چون در عمل بسیار کلی هستند.

      در آخر هم از لطف شما برای کمک به مجموعه عمان ترید سپاسگزاریم. معرفی سایت ما به دوستانتان، بهترین کمک شما به ما میباشد. با تشکر فراوان. عمان ترید.

    1. با سلام. عمان دارای باشگاه های بدنسازی میباشد که بخشی از آنها از کیفیت خوبی برخودار هستند. در کل صنعت بدنسازی در عمان از نظر تعداد، به گستردگی و تنوع باشگاه های ایران نیست ولی باشگاه های با مدیریت خارجی در عمان از کیفیت مطلوبی برخوردار میباشند که به زودی لیستی از بهترین آنها تهیه میکنیم و در سایت قرار میدهیم. در کل عمان در این زمینه به عنوان هاب کشوری یا منطقه ای شناخته نشده است.

    1. منظور شما از دیزاین در چه بخشی میباشد؟‌خودرو، منزل، …؟

      در کل کشور عمان کشور در حال توسعه ای میباشد ولی با استانداردهای خلاقیت، فاصله زیادی دارد.
      عمانیها ملیت پیشرفته ای از این منظر نیستند که خود یک پتانسیل میباشد
      اما از طرفی، به دنبال کارهای خلاقانه نیز نمیباشند که کار را دشوار میکند و همچنین در خرج کردن پول خود بسیار محاسبه گر میباشند.

      به طور خلاصه:

      ۱- عمانیها ملیت خلاقی نیستند
      ۲- کیفیت عالی مفهومی برای عمانیها به عنوان یک اصل (در بسیاری از کالاها و خدمات) ندارد
      ۳- عمانیها به سختی پول خرج میکنند
      ۴- عمان (مسقط)‌ را به هیچ وجه نمیتوان با شهری مانند دبی (ار نظر تعداد و کیفیت کالاها و خدمات) مقایسه کرد.

      امیدوارم پاسخ خود را پیدا کرده باشید.

  5. سلام.بابک نادری هستم. تخصص من در برق صنعتی و سابقه ی من در بخش نگهداری و تعمیرات هستش.۲۳ سال سابق ی کار در تعمیر انواع ماشین الات صنعتی . جرثقیلهای سقفی و دروازه ای دستگاههای جوش اشنایی کامل با خطوط رول فرمینگ
    و پروفیل سازیراه اندازی انواع موتورهای سه فاز. اشنای و تعمیر انواع اینورتر۰۹۱۳۱۲۷۹۶۲۵

    1. جناب آقای نادری، در صورتیکه موردی مشابه تخصص شما در سایتهای عمانی مشاهده کردیم، آن را در بخش فرصتهای شغلی قرار میدهیم تا بتوانید برای آن اقدام نمایید. در کل عمان ترید شرکت کاریابی نیست و نمیتوانید برای هیچ شخصی، شغلی در عمان فراهم کند. ما صرفا جستجو میکنیم و در صورت مشاهده آگهی مرتبط، آن را در سایت قرار میدهیم. موفق باشید.

    1. جناب آقای احمدزاده، در صورتیکه موردی مشابه تخصص شما در سایتهای عمانی مشاهده کردیم، آن را در بخش فرصتهای شغلی قرار میدهیم تا بتوانید برای آن اقدام نمایید. در کل عمان ترید شرکت کاریابی نیست و نمیتوانید برای هیچ شخصی، شغلی در عمان فراهم کند. ما صرفا جستجو میکنیم و در صورت مشاهده آگهی مرتبط، آن را در سایت قرار میدهیم. مشاغل خدماتی مانند آرایشگری، اگر در مکان مناسب تاسیس شوند و تبلیغات خوبی روی آن انجام شود و خدمات شما خوب باشد، میتواند برای درآمدزایی حرفه مناسبی باشد. موفق باشید.

  6. با سلام و عرض ادب
    من لیسانس عمران با ۱۴ سال سابقه کار مرتبط بعنوان کارشناس طرحهای عمرانی و نقشه برداری راه در اداره راه و شهرسازی دارم.لطفا در مورد موقعیت شغلی مهندسی در عمان و نحوه اقدام ویزای کار راهنمایی کنید

    1. با سلام، شرکتهای عمانی بزرگ که در زمینه ساخت و ساز در این کشور مشغول به کار هستند از مهندسان عمران بین المللی برای انجام پروژه های خود استفاده میکنند. طبیعتا برای استخدام یک مهندس عمران این شرکتها به متخصصان مولتی دیسیپلین احتیاج دارند که بتواند چندین وجه یک پروژه عمرانی را مدیریت نماید و بتواند برای آن شرکت سودآوری داشته باشد. اگر خود قصد ساخت و ساز مسکن در عمان را داشته باشید نیز میتوانید با شرکتهای کوچکتر همکاری کنید و با پروژه های آنها شریک شوید و یا پروژه ای را برای اشخاص متقاضی تعریف و اجرا نمایید.

      ساخت و ساز در عمان در حال حاضر روند کندی دارد و از آنجا که ساختمان ها در عمان بلند مرتبه نیستند (تعداد ساخت وساز برج در عمان اندک است)، شاید بیشتر متقاضیان، افراد بخش خصوصی باشند که برای ورود به این بخش میبایستی اعتبار و اعتماد سازی نمایید تا بتوانید مشغول به فعالیت شوید.

      بعضا شرکتهای بزرگ در زمینه استخدام مهندسی عمران در عمان آگهی های شغلی دارند که عمان ترید آنها را در بخش فرصتهای شغلی قرار میدهد و شما میتوانید برای ثبت نام برای آنها اقدام نمایید که آدرس این بخش به این شرح است:

      https://omantrade.ir/career-opportunities/

      قابل ذکر است که عمان ترید شرکت کاریابی نمیباشد و ما صرفا به معرفی مشاغل در عمان میپردازیم. شما خود باید برای آنها ثبت نام کنید.

      در آخر به شما پیشنهاد میکنیم که به فهرست نمایشگاه های عمان در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را که در سایت خود قرار داده ایم و میتوانید به رایگان دانلود نمایید مراجعه نموده و در زمان برگزاری نمایشگاه مرتبط عمرانی در عمان، به این کشور سفر کنید. موفق باشید. عمان ترید.

    1. با سلام. عکاس و برنامه نویس دو مقوله کاملا متفاوت شغلی هستند. عکاسی در عمان با توجه به تجربه ما محدود به تعدادی شرکت عمانی و تعدای شرکت هندی میباشد که معمولا برای عکاسی از مجالس رسمی و مهمانیها و کارهای اداری استفاده میشود. تعطیلات رسمی عمان مانند عید قربان و عید فطر زمان مناسبی برای کار در این حرفه است. البته باید به این مقوله خلاقانه تر نگاه کنید و بیزنس خود را به هتلها، ایجاد مستند، دانشگاه ها و رستورانها گسترش دهید تا موفقیت بیشتری را کسب نمایید.

      در زمینه برنامه نویسی شرکتهای آی تی عمانی در حال گسترش میباشند ولی فاصله زیادی با استانداردهای جدید و مدرن دارند که این فرصت مناسبی برای برنامه نویسان حرفه ای میباشد. گاها آگهی های شغلی مرتبط در این بخش مشاهده کردیم و در بخش فرصتهای شغلی قرار داده ایم. (https://omantrade.ir/career-opportunities)

      همچنین شما میتوانید به بهترین بیزنس های عمان که به صورت ترند در ۳ تا ۵ سال آینده گسترش پیدا میکنند مراجعه نمایید و تجارت خود را به آن سمت گسترش دهید تا نیازمندیهای بازار عمان و توانمندیهای خود را در جهت دهی مناسب قرار دهید.

      https://omantrade.ir/product/top10_inv_ide_om_2018/

      موفق باشید. عمان ترید.

    1. با سلام. بله در عمان کارگاه های ام دی اف وجود دارند و در این زمینه فعال هستند. در مورد کار در آنها ما به زودی لیستی منتشر میکنیم که شما میتوانید از آن استفاده نمایید. در زمینه کارگاه هم امکان آن برای ایرانیها وجود دارد ولی باید محاسبات دقیق پیش از ورود به این بازار انجام دهید و تصمیمات خود را با میزان عرضه، تقاضا، رقبا، قیمت، مواد اولیه، صادرات به سایر کشورها، … منطبق نمایید تا موفق تر عمل کنید. پیشنهاد میکنیم یک بار به عمان سفر کنید و از نزدیک با بازار ام دی اف این کشور آشنا شوید. هیچ کس بهتر از خود شما برای این بررسیها وجود ندارد. ببینید، بررسی کنید و در صورت منطقی بودن اقدام نمایید.

      موفق باشید. عمان ترید.

  7. سلام من و همسرم آرشیتکت هستیم و ۱۰ سال سابقه کار طراحی ویلا و لنداسکیپ و اینتریور دیزاین داریم با رزومه قوی به نظرتون اگه ویزای کاری ۲ ساله بگیریم هزینه ۶ ماه زندگی رو ببریم و بریم مسقط آیا با تسلط به زبان انگلیسی شانس برای گرفتن کار بصورت پروژه ای داریم؟ یا اینکه با جاب آفر و بصورت کارمندی بریم مناسب تر خواهد بود؟

    1. با سلام. سوال سختی پرسیدید. گرفتن جاب آفر از راه دور کمی دشواره. شما میتوانید به آگهی های شغلی که در سایت عمان ترید قرار داده شده مراجعه کنید تا اگر شغل مناسبی رویت کردید برای اون اقدام کنید. اصولا ارتباط چهره به چهره همیشه پاسخ بهتری میده و از این جهت رفتن به عمان به صورت کلی میتونه بهتر باشه. اما اینکه چقدر میتونید اونجا دوام بیارید و چه فرصتهایی پیش روی شما خواهد بود به ۲ عنصر شانس و تلاش شما بستگی داره. به طور کلی پیشنهاد ما اینه اگر قصد بازدید از عمان رو دارید، زمانی به این کشور سفر کنید که نمایشگاه مرتبط با تخصص شما در عمان در حال برگزاری باشه تا بتوانید شرکتهای زیادی رو در یک سالن ببینید. برای شما آرزوی موفقیت میکنیم. عمان ترید.

  8. سلام و عرض تشکر بابت راهنمایی های خوبتون
    خواستم شرایط بازار کار کشور عمان در دو مقوله چاپ و تحریر و همچنین راه اندازی باشگاه بیلیارد جویا بشم.
    ممنون میشم اگر اطلاعاتی در این موارد دارید راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

  9. با سلام و عرض ادب بنده در زمینه سیستم ترمز ماشین های سبک تخصص دارم,میخواستم بدونم شرایط کاری خوبی اونجا فراهم میشه ک درامدش ۵۰۰ ریال به بالا باشه و اینکه از چه طریقی میتونم اقدام کنم؟

    1. با سلام. به زودی لیستی از شرکتهای تعمیرات وسایل نقلیه در عمان در سایت قرار میدهیم که میتوانید از این لیست برای تماس با آن شرکتها استفاده نمایید. اصولا درآمد ۵۰۰ ریال با توجه به میزان تخصص، دور از دسترس نیست. اگر بتوانید در نمایندگی پس از فروش شرکتهای خارجی در عمان استخدام شوید، حقوق و مزایای بهتری خواهید داشت. ایرانیها هم در بخش تعمیرات خودرو در عمان فعالیت میکنند که در صورت سفر به عمان و گفتگو با این دسته از هموطنان میتواند به شما ایده بدهد. موفق باشید. عمان ترید.

        1. با سلام. همانطور که بارها ذکر کرده ایم، عمان ترید شرکت کاریابی نمیباشد و صرفا به معرفی فرصتهای شغلی که در عمان پیدا میکنیم میپردازیم. شما یا باید به لیست همین مشاغل مراجعه نمایید و یا اگر قصد سفر به عمان دارید، میتوانید از لیستی که به زودی از شرکتهای عمانی در طبقه بندیهای مختلف منتشر میکنیم استفاده نموده تا مستقیما بتوانید با شرکتهای عمانی که زمینه تخصصی شما را در عمان را به عهده دارند تماس بگیرید. موفق باشید.

  10. با سلام و خداقوت به شما و همکارانتون
    منو دوتا از دوستام تقریبا تمام کارامون رو کردیم به قصد کار بریم عمان، ولی هنوز نمیدونیم چه کاری باید انجام بدیم برای پیدا کردن شغل
    من تو زمینه باریستا و بار تندر تجربه دارم و قبلا بازرس تست ادی کارنت بودم(تست غیر مخرب تو اورهال های پترو شیمی ها)
    یک سال هم کار توی شرکت جامبو دوزی داشتم
    یک از دوستام هم خیاط صنعتی هست و تراشکاری هم بلده
    یکی دیگه از دوستام مدرک ماساژوری داره و نصاب در و پنجره upvc هست(اینو هم بگم هر سه تو این زمینه کار کرده ایم) و نصب و راه اندازی آسانسور هم حرفه ای بلده

    اما چون قصد ما برای آمدن به عمان مالی هست کارش فرقی نمیکنه پولش مهمه که هرچی بیشتر باشه مسلما بهتره چیزی در حدود ۹۰۰ به بالا حالا کاری که در زمینه شغلی ما باشه یا نه فرقی نمیکنه(با توجه به حرفه خودم و بررسی های توی اینترنت به حقوق هایی بالغ بر ۴۰۰۰ ریال هم برخوردم حتی بیشتر)

    سوالم اینه میشه راهنمایی بفرمایید که چکار کنیم و دنبال چه کاری با این درآمد بگردیم و کدوم شهر رو بعنوان هدف واسه این درآمد انتخاب کنیم. اگه شغلی هم مد نظر خودتون هست که ممنون میشم بگید(توی بخش فرصت های شغلی چیزی پیدا نکردم)

    1. با سلام و سپاس از توضیحات شما،

      اینکه در بخش فرصتهای شغلی، کار مورد نظر خود را پیدا نکردید، حق باشماست. معمولا شرکتهای خدماتی از منابع محلی برای تامین نیرو استفاده مینند و آگهی های بسیار کمتری (نسبت به مشاغل مهندسی و مدیریت) از آنها دیده میشود. اما در زمینه کاری و تخصص شما، به زودی لیستی از شرکتهای خدماتی عمانی را در سایت قرار میدهیم که میتوانید با آنها تماس گرفته و در صورت سفر به عمان با آنها مذاکره نمایید. از نظر درآمدی، حقوق حدود ۱۰۰۰ ریال عمان حقوق نسبتا بالایی در عمان محسوب میشود. قاعدتا با توجه به میزان تخصص، ساعت کاری و شرکتی که در آن کار میکنید، میتوانید درآمد خود را افزایش دهید. توصیه میکنیم که زبان انگلیسی خود را (در بخش مکالمه) تقویت کنید و زبان عربی را در محیط فرا بگیرید.

      از نظر انتخاب شهر، طبیعتا شهر مسقط موقعیت های شغلی بیشتری دارد، ولی از طرفی رقابت هم در آن بیشتر است. شما میتوانید به شهرهای صلاله، نزوی, صحار و عبری هم برای کار مراجعه نمایید.

      در پایان قابل ذکر است که عمان ترید هیچ ارتباطی با شرکتهای عمانی در زمینه استخدام نیرو ندارد و هدف ما معرفی کشور عمان و فرصتهای موجود در این کشور برای هموطنان میباشد. موفق باشید، عمان ترید.

    1. با سلام. عکاسی یک حرفه خلاقانه است. فرقی نمیکند در کجای دنیا باشید. عکاسی همیشه مورد نیاز است. به خصوص امروزه و با رشد شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین شرکتها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. باید دایره دید خود را برای موفقیت در این شغل خلاقانه کنید. هتل ها، رستورانها، مراکز تفریحی، پروژه ها و هر بخشی که در حال رشد و گسترش است میتواند محلی برای کسب درآمد شما باشد. در عمان شرکتهای عمانی و هندی فعال در این زمینه وجود دارند ولی مانند هر ایده تجاری، عکاسی با نگاه و روش جدید میتواند برای شما سودآوری کند. باید دایره دید خود و روشهای فروش خود را گسترده کنید. روابط عمومی بالا، جوین شدن با شرکتها و اشخاص محلی، نگاه نه صرفا درآمدی به این مقوله، همگی در کنار هم میتواند شما را در عکاسی موفق کند. عمانی ها در زمینه های هنری ضعف های زیادی دارند و خلاق نیستند، شاید پول زیادی هم در این بخش هزینه نکنند (عمانیها به طور کل اهل هنر نیستند و سخت پول خرج میکنند)، اما نگاه بیزنس ها و کورپوریشن ها با نگاه مردم عادی تفاوت دارد. شهرهای جدید در حال ساخت در عمان، بنادر در حال توسعه، هتلهای در حال ساخت، بیمارستانهای در حال افتتاح، هتلهای در حال ساخت، همگی محلی برای درآمدزایی هستند.

      نگاه خود را با نیازهای بیزنسی عمان تطبیق دهید، با فرهنگ عمانیها آشنا شوید، پشتکار داشته باشید، خوش اخلاق باشید و در فروش و بازاریابی خدمات خود نگاهی علمی تر داشته باشید تا موفق شوید. این فرمول در همه جا جواب میدهد. موفق باشید.

  11. سلام لطفا يك مقدار كاملتر راهنمايي كنيد من در خصوص فيلد زيبايي سوال داشتم كه ايا فيلدها ي زيبايي مثل كاشت مو و … در عمان چقدر به ازاي هر كاشت در امد داره هزينه كاشت مو چقدره
    و هزينه راه اندازي اين كلينيك با حد اقل خرج چقدر است ؟

    ممنون ميشم را هنمايي بفرماييد ضمنا اگر مجوز خاصي ميخواد قيد كنيد من كل تيمم رو از ايران ميبرم

    1. عمان خود تولید کننده ادویه هست و همچنین وارد کننده ادویه از هند و پاکستان. شما باید با ذایقه عمانیها آشنا شوید تا بتوانید در این کار با آنها رقابت نمایید. همچنین این روش سوال کردن شما پاسخ کلی دارد. پیشنهاد میکنیم دانش خود را افزایش دهید.

  12. درود و خدا قوت، من لیسانس عمرانم و سابقه ۷ ساله در ساختمانهای بلند مرتبه، و جوشکار لوله های فشار قوی (در صنعت پتروشیمی و نفت و گاز) و همچنین اسکلت هم هستم . راهنمایی بفرمائید بازار کار جوشکار در عمان چطور هست و تو آگاهی از جوشکار نبود.

    1. با سلام. به زودی لیستی از شرکتهای پیمانگاری در حوزه های نفتی و گازی منتشر میکنیم که شما میتوانید با تماس با این شرکتها، تجربیات خود را با آنها به اشتراک گذاشته و برای شرکت در پروژه های آنها مستقیما درخواست نمایید.

  13. عرض سلام.و تشکر از پاسخگو بودن شما.
    به من پیشنهاد کار در مغازه از طرف یک کارفرمای ایرانی شده(کارگری نیست) با حقوق ۳۰۰ ریال.و قاعدتا مکان و غذا هم با کارفرماست.با این حال چند ریال تقریبا خرج زندگی اونجا میشه با این شرایط؟ تشکر. و اینکه در موارد مربی شنا و نجات غریق در هتل ها هم موردی میشه یافت؟ تشکر

    1. با سلام. ۳۰۰ ریال پول زیادی نیست. اما اگر جا و غذا با کارفرما باشد، میتوان مقداری پس انداز نمود. خرج زندگی بسته به میزان خرج کردن شما و سطح توقع شما دارد. اگر بتوانید با مشاغل دیگر در این مدت در عمان آشنا بشوید و تخصص خود را اثبات کنید که تبوانید در جاهای دیگر هم مشغول به کار شوید، میتوانید روی این مقدار در مرحله اول حساب کنید ولی صرفا به دنبال این ۳۰۰ ریال نباشید. برای شما آرزوی موفقیت داریم.

    1. با سلام. پاسخ به این سوال کمی دشوار است. اما شما حدود ۲۰۰ ریال برای اجاره خانه کنار بگذارید. کلا اگر درآمد شما از ۵۰۰ ریال کمتر باشد باید با دقت بیشتری در این کشور زندگی کنید. برای جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:
      https://omantrade.ir/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d9%85%d8%a7%d9%86/

  14. قناد درجه يك و دكوراتور كيك هستم و پيشنهاد كار در عمان به من داده شده . ميزان حقوق دريافتي يك دكوراتور حرفه اي كيك در عمان چقدر هست و ايا كارفرما بايد مسكن هم تأمين كنه . خيلي ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد . هيچگونه شناختي در مورد كشور عمان ندارم. سپاس

    1. با سلام. اطلاعات دقیقی در این زمینه نداریم. بسته به حجم کار میتواند متغیر باشد ولی هرگز کمتر از ۳۰۰ ریال نمیتواند باشد. اگر حرفه ای کار میکنید باید این مبلغ با توجه به ساعت کاری بالاتر باشد. کارفرما اجباری در تهیه مسکن ندارد ولی اگر مبالغ پایین پیشنهاد شده، منطقی نیست که شما اجاره مسکن را نیز پرداخت نمایید چون دخل و خرج شما در این صورت تطابقی ندارد.
      در صورت قبول کار سعی کنید کار را به بهترین شکل انجام دهید، ارتباطات خود را گسترده کنید و با خلاقیت سعی در افزایش درآمد و کار برای شرکتهای بزرگتر باشید و یا بیزنس خود را راه اندازی کنید. موفق باشید. عمان ترید.

  15. با سلام ، بنده شاغل در تاسیسات گاز هستم با ده سال سابقه کاری و همچنین کار مبل شویی و فش در منزل انجام میدم ، و به زبان عربی هم تسلط دارم ، برای اومدن به عمان روی کدوم بخش از کار تمرکز کنم ، لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  16. با سلام
    بنده برنامه نویس نرم افزارهای تحت وب هستم . آیا فرصت های شغلی مرتبطی اونجا وجود داره یا اینکه مقبولیتی نداره فعلا؟
    دوم اینکه بنده مدرک DBA دارم ( Doctor of Business Administration) . آیا مقبولیتی در بین شرکتهای تولیدی یا خدماتی عمان دارد یا خیر؟
    با تشکر از توجهتون

    1. با سلام. مشاغل برنامه نویسی و خدمات مشابه نه تنها مورد نیاز میباشند بلکه به شدت در حال رشد و گسترش هستند و به ویژه در کشور عمان جزو ترندهای شغلی هستند. ما در حال آماده سازی لیستی از شرکتهای مرتبط در این زمینه در کشور عمان هستیم که به زودی آن را در سایت منتشر میکنیم. برای شما آرزوی موفقیت میکنیم. عمان ترید.

    1. با سلام. به زودی لیستی از شرکتهای فعال در زمینه فناوری اطلاعات عمان را منتشر میکنیم که میتوانید خود با آن شرکتها تماس بگیرید و یا از نزدیک با آنها به گفتگو بپردازید.

      برای اطلاع از آخرین به روز رسانیهای سایت لطفا ما را در کانال تلگرام دنبال کنید.

      موفق باشید. عمان ترید

  17. سلام من دارای سابقه ۵ سال کار به عنوان کارشناس ارشد تعمیرات و نگهداری در واحد CM پتروشیمی هستم ۳۰ سال سن دارم و مدرک کارشناسی ارشد مکانیک دارم , تمامی تخصصات در زمینه تعمیرات و نگهداری از جمله انالیز ترموگرافی و انالیز ارتعاشات و انالیز التراسونیک و روغن و.. را دارم, در صورت کار در عمان حداقل حقوقی که به من تعلق میگیرد و نحوه قرارداد در عمان چگونه است ممنون

    1. با سلام. اطلاعات دقیقی در این مورد در دسترس نداریم. به طور کلی شرکتها با توجه به تجربه ، تخصص و نوع و میزان درآمد شرکت حقوق ها و مزایای مختلفی را در نظر میگیرند.

      اگر در شرکت بین المللی استخدام شوید، پکیج حقوقی شما بین المللی بوده و معمولا از شرکتهای عمانی بیشتر است. موفق باشید.

  18. سلام من طراح و مجری پروژه در صنعت مبلمان هستم و ۱۷سال تجربه کار و مدیریت شرکت‌های مبلمان دارم دنبال کار در همین صنعت مبلمان در همان هستم اگه مقدور هست براتون راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. با سلام. عمان ترید شرکت کاریابی نیست. ما به معرفی دقیق شرکتهای عمانی میپردازیم تا شما بتوانید خود با شرکتهای معتبر دسترسی داشته باشید و بتوانید با آنها تماس بگیرید.

      در مورد تخصص شما لیست مرتبطی در سایت منشر شده:

      لیست شرکتهای عمرانی، ساخت و ساز، طراحی و دکوراسیون داخلی عمان که شامل شرکتهای دکوراسیون داخلی، تزیینات و مبلمان میباشد که میتوانید مستقیما با آنها در پروژه هایشان همکاری نمایید:

      https://omantrade.ir/product/ot-civil-v1/

      شما میتوانید این لیست را دانلود کرده و برای کار با آنها تماس بگیرید. نیاز به توضیح نمیباشد که رزومه خود را به زبان انگلیسی آماده کرده و برای این شرکتها ارسال نمایید.

      همچنین به زودی لیستی از شرکتهای مبلمان عمان را در سایت معرفی میکنیم. برای اطلاع از آخرین رویدادهای سایت لطفا به کانال تلگرام ما ملحق شوید.

      موفق باشید. عمان ترید

    1. با سلام، برای کارهای خیاطی در عمان شما باید به فروشندگان برندهای لباس و پوشاک مراجعه کنید و رزومه کاری و درخواست کار بدهید. معمولا برای این منظور مراجعه حضوری موثرتر خواهد بود. تمامی برندهای معروف با قیمت های متوسط و بالا در عمان شعبه و نمایندگی دارند و شما میتوانید از این دریچه با آنها به گفتگو بپردازید. موفق باشید. عمان ترید.

    1. سلام خسته نباشید دوست عزیز
      بنده جوانی سی دوساله با مدرک کارشناسی ارشد نقشه برداری ودارای تجربه نقشه بردار و کمک نقشه بردار و جوشکار ساده و آرگون ولوله کشی ساختمانی و مدیریت پروژه و صنعت مرغداری گوشتی .هستم اما در ایران به علت شرایط فلج کننده اقتصادی فقط روز به روز با ضرر مواجه هستیم آیا حداقل حقوق برای یکی از رشته های بالا چند ریال عمانی در ماه در آمد دارد لطفا نتیجه را بدهید تشکر

  19. با درود
    مهندس مکانیک ساخت و تولید با دوسال سابقه کار در تعمیرات ماشین آلات کارخانه و مدیر برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات فعالیت دارم.برای کار در عمان بایستی به ترتیب چه مراحلی طی کنم؟
    باسپاس

    1. با سلام. عمان ترید شرکت کاریابی نیست. ما در عمان ترید مسیر را به شما نشان میدهیم، شما خود باید برای شرکتها و فرصت های شغلی که در سایت میبینید ثبت نام کنید. کار در عمان فرآیند ساده ای نیست. باید رزومه خوبی در تخصص خود داشته باشید، بتوانید انگلیسی یا عربی صحبت کنید، خودتان را با فرهنگ آنجا وفق دهید، برخورد حرفه ای و با توجه به فرهنگ عمان داشته باشید، پیگیری موثر کنید، نا امید نشوید، توانمندی خود را اثبات کنید، نیازهای بازار عمان را بشناسید و دانش و تخصص خود را در آن قسمت ها تقویت کنید. عواملی از این دست به شما در پیدا کردن کار کمک میکنند. عمان ترید صرفا به معرفی شرکتهای عمانی تحلیل وضعیت تجارت در عمان میپردازد. شما میتوانید با این توضیحات راه منحصر بفرد خودتان را انتخاب کنید و در آن مسیر قدم بگذارید. ما شما را معرفی و یا استخدام نمیکنیم، صرفا به مسیر شما جهت میدهیم که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

      شما میتوانید به بخش فرصتهای ویژه سایت مراجعه کنید و از محصولات موجود، بهترین گزینه ها را برای خودتان انتخاب کنید.

      موفق باشید، عمان ترید.

    1. با سلام. سوال شما بسیار کلی میباشد. هر تجارتی راه و روش خود را دارد. اگر در عمان قصد فعالیت دارید، مطالب ما در بخش آخرین اخبار و آمار را مطالعه کنید و دیدگاه اولیه را کسب کنید. با توجه به تخصص خودتان، برای شروع تجارت در عمان برنامه ریزی کنید. موفق باشید.

  20. سلام من بیشتر از ۱۰ سال در شرکت های وابسته به نفت و گاز کار کردم،بازرسی جوش و NDT خوندم و کار کردم،رزومه خوبی دارم حداقل داخل ایران بنظرتون میتونم اونجا با همین پوزیشن کاری کار پیدا کنم،آیا حتما باید جاب آفر داشته باشم؟

    1. با سلام. امکان کاریابی در عمان برای شما وجود دارد. خود شما باید برای شرکتهای عمانی که در بخش نفت و گاز فعال هستند اقدام کنید. رزومه بفرستید و اپلای نمایید. در کشورهای خارجی شما با سایر ملیت ها برای به دست آوردن شغل باید رقابت کنید. پس سعی کنید به طور حرفه ای با شرکتهای نفتی عمان نامه نگاری کنید. زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا موفق تر عمل کنید.

      عمان ترید لیستی از شرکتهای نفتی عمان را آماده کرده که میتواند برای شما جهت آغاز فرایند مفید باشد:

      https://omantrade.ir/product/o-ogc-68/

    1. مراکز ماساژ در عمان وجود دارد که اکثرا از خانمها در آنها استفاده میشود. تخصص چندانی در این زمینه نداریم تا بتوانیم راهنمایی جامعی به شما بکنیم. ولی میتوانید با جستجو در شرکتها و هتلهایی که در این زمینه مشغولند و یا به طور حضوری اگر به مسقط تشریف بردید، با آنها تماس بگیرید.

  21. سلام. وقتتون بخیر. من طراح وبسایت و گرافیک هستم. از اونجایی که الان در عمان بیزینس های زیادی دارن رشد میکنن، حدس میزنم برای شرکتشون نیاز به تبلیغات و طراحی وبسایت دارن. نظرتون در موردش چیه؟ بابت این خدمات خرج میکنن؟ درآمدش میتونه خوب باشه؟
    ضمنا اینگونه کارها هم میتونه از داخل عمان انجام بشه هم از خارج مرز عمان و با هماهنگی تلفنی با کارفرما. (همین سوالات رو درمورد کویت و قطر هم دارم)

    1. با سلام. عمان در حال توسعه زیرساخت های خود در زمینه های IT و فراهم کردن بسترهای مناسب در این شاخه مهم تجاری میباشد.

      آیا عمان به استخدام طراح و گراهیست نیاز دارد؟ پاسخ کاملا و قاطعانه، مثبت میباشد.
      آیا شرکتهای عمانی طراح وب و گرافیست از بین نیروهای غیرعمانی استخدام میکنند؟ پاسخ بله میباشد.
      درآمد طراح وب و گرافیست در عمان چقدر است؟ متغیر و به میزان توانمندی شما و شرکتی که در آن کار میکنید بستگی دارد.

      شما باید بتوانید با شرکتهای عمانی که در این زمینه فعالیت میکنند ارتباط برقرار کنید و توانمندی خود را به آنها معرفی کنید. اگر در قالب یک مجموعه جامع به آنها پیشنهاد دهید شانس بیشتری دارید تا بتوانید از آنها کار بگیرید.

      شما میتوانید از لیست ارزشمندی که عمان ترید در این زمینه آماده کرده استفاده کنید و با شرکتهای عمانی ارتباط برقرار نمایید:

      https://omantrade.ir/product/o-itgp-70/

    1. با سلام. درآمد شغل تخصصی رو نمیشه به طور دقیق تخمین زد. معمولا بسته به شرکت، میزان تخصص، سابقه و سختی کار متغیر است. در عمان به مشاغل سخت و تخصصی همیشه نیاز هست. این درآمد میتواند بین ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ ریال متغیر باشد.

    1. با سلام. به طور کلی کارهای خدماتی میتوانند درآمد خوبی داشته باشند. مثلا ام دی اف. آرایشگری بسته به محل و مشتریهاتون درآمد متغیری داره. بر فرض اگر در آرایشگاه یک هتل مشغول به کار بشید درآمد بهتری نسبت به برخی محله های دیگر مسقط دارید. در مورد معماری هم اصولا کاریابی شما به تخصص و تجربه خودتون برمیگرده. ما لیستی از شرکتهای عمرانی و معماری عمان رو منتشر کردیم که میتوانید با دانلود این لیست، با شرکتهای مرتبط تماس بگیرید و خودتون رو معرفی کنید:

      https://omantrade.ir/product/ot-civil-v1/

  22. درود بر مشاور محترم سایت، آقا من یه نما کار ساختمان هستم که در اجرای سنگ و اجر و کلا هر طرحی که باشه تخصص دارم، میخوام برم عمان اما نمیدونم برای کار در اونجا چی لازم دارم و با اینکه چقدر درآمد میشه تو این کار داشت، ممنون میشم منم راهنمایی کنید، متشکرم

    1. با سلام، شما میتوانید فایلی که به همین منظور توسط عمان ترید آماده شده دانلود کنید و با شرکتهایی که در این لیست قرار دارند تماس بگیرید و تخصص خودتون رو معرفی کنید. به طور کلی کارهای تخصصی و اجرایی در عمان مورد نیاز هستند. شما همچنین میتوانید به طور حضوری به شهر مسقط برید و با شرکتهای عمرانی و ساخت و ساز عمانی از نزدیک گفتگو کنید. قاعدتا باید کمی انگلیسی یا عربی بلد باشید و یا با کسی که این حداقل آشنایی رو داره به عمان برید تا کارهای شما بهتر و دقیقتر معرفی بشن. موفق باشید:

      https://omantrade.ir/product/ot-civil-v1/

  23. با سلام خدمت ادمین محترم ، و تشکر بابت صبر و حوصله فراوانتون بابت جوابگویی به سوالا و راهنمایی هموطنانتون
    بنده از اوضاع مالی خوبی برخوردار نیستم و در مورد کشور عمان مطالبی شنیدم که دارای حقوق های بالایی نسبت به ایران است و ارزش واحد پولشون هم نسبت به کشور ما ارزش بالایی داره ، بنده در زمینه نصب پارکت و دیوارپوش و در زمینه بازاریابی کالا سابقه کار دارم ، ولی مدرک خاصی در این زمینه‌ها در دست ندارم و قصد داشتم برای مدت دو سال به این کشور بیام بدون همسر و فرزندم ، آیا میتوانم در این مدت با این حرفه‌ها پس اندازی داشته باشم و به کشورم بازگردم ، پیشنهاد شما برای شروع چیست؟

    1. با سلام و سپاس از لطف شما به مجموعه عمان ترید. در کل کارهای خدماتی مانند نصب پارکت که نیاز به تخصص دارند در کشور عمان مورد نیاز میباشند. اما پیدا کردن کار در این زمینه ها در عمان نیاز به معرفی توانمندی شما به کارفرمای مناسب میباشد. مسلم بدانید که در روزهای اول پس از مهاجرت باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا با پیمانکاران بزرگ و کوچک که در کارهای معماری در عمان مشغول هستند گفتگو نمایید، ادامه دهید و نا امید نشوید تا بتوانید با توجه به توانمندیتان در زمینه پارکت در عمان، به کار دلخواهتان با حقوق مناسب دست پیدا نمایید.
      اگر در ابتدا حقوقتان مناسب نبود، میتوانید در زمانیکه در این کشور مشغول به کار هستید، به سراغ سایر پیمانکاران نیز بروید تا موفیع خود را ارتقا دهید ولی سعی کنید با هر حقوق حداقلی خود را راضی نکنید.
      شما میتوانید لیست شرکتهای عمرانی و معماری عمان را از لیست زیر دانلود نمایید:

      https://omantrade.ir/product/ot-civil-v1/

      موفق باشید.

  24. سلام خسته نباشيد من شغلم تأسيسات ساختمان هستم يعني لوله كشي اب وشوفاژ هست وسابقه ام٢٦سال هست ميخواستم ببينم توعمان چقدر حقوق ميدن وچطور ميتونم أقامت و ويزاي كار بگيرم ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    1. با سلام و آرزوی بهروزی برای شما.
      ما به زودی لیستی از شرکتهای خدماتی عمان را منتشر میکنیم. شما میتوانید با این لیست تماس بگیرید و یا حضوری به آن شرکتها مراجعه کنید و توانمندی خود را به شرکتهای خدماتی عمان معرفی کنید.
      برای به روز بودن میتوانید به کانال تلگرام ما مراجعه نمایید.
      موفق باشید.

    1. با سلام. بله کار در بخش آشپزی به طور کلی وجود دارد‌(عمان ترید کسی را استخدام و یا معرفی نمیکند) ولی بستگی به خلاقیت شما و ارائه رزومه قوی به آشپزخانه ها. کیک پزی ها و شیرینی پزیهای عمان دارد. عمانیها شیرینی را دوست دارند و خیلی مصرف میکنند.
      به زودی لیستی از شرکتهای کیترینگ و آشپزخانه های عمان منتشر میکنیم.
      در عمان حقوق به ریال عمان میباشد و کشور کاملا امنی میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمان به بخش آخرین اخبار و آمار مراجعه نمایید. موفق باشید.

    1. با سلام. شما میتوانید لیست شرکتهای نمایندگی و تعمیرات اتومبیل را که منتشر کرده ایم را دانلود کنید و به آنها ایمیل بزنید و یا حضوری با آنها گفتگو کنید:‌(عمان ترید کسی را استخدام و یا معرفی نمیکند)
      https://omantrade.ir/product/o-aso69/

  25. سلام خیلی ممنون ازاین که باحوصله به سوالات پاسخ میدید.
    من دبیر آموزش و پرورش هستم، میخاسم بدونم ک عمان منو برای آموزش در مدارس میپذیره؟ وسوال بعدی اینکه حقوق معلمان حدودا در عمان چقدر هست؟

    1. با سلام و سپاس از لطف شما.
      معلمی در عمان امکان پذیر است ولی در شرکتها و موسسات آموزشی خصوصی. بسته به تخصص شما و مقطع شما درآمد متغیر است. مثلا معلم عربی در عمان کاربرد چندانی ندارد! معلم فارسی میتواند کاربرد داشته باشد ولی مشتری چندانی ندارد. معلم انگلیسی هم کاربرد دارد ولی باید در هنگام استخدام با شرکت کنندگانی از انگلستان و استرالیا رقابت کنید.
      به طور کلی حقوق معلمان خارجی در عمان بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در ماه است و معمولا هزینه های زندگی (محل اقامت مبله و غیره) به آنها پرداخت میشود.

    1. با سلام، به طور کلی برای تمامی رشته ها در عمان میتوان کار کرد. بسته به تجربه و تخصص شما دارد. شما میتوانید از بخش فرصتهای ویژه، لیست بیمارستهای عمان که برخی از آنها شامل آزمایشگاه نیز میباشند دانلود کنید و با آنها تماس بگیرید. موفق باشید.

  26. سلام خیلی تشکر بابت وقتی که در اختیار تک تک مخاطبان قرار میدید و خیلی جامع نقطه نظراتتون را میگید. واقعا از این بابت خوشحالم و خدا قوت میگم بهتون.
    من جوان هستم و فارغ التحصیل دانشگاهی شما که کاملا اشراف به اوضاع عمان دارید. لطفا بنده رو راهنمایی کید که چه مدرک فنی بگیرم و خلاصه چه تخصصی رو برای مهاجرت به عمان یاد بگیرم؟
    من میخوام برای یک سال اینده برنامه بزارم و بیام عمان کار پیدا کنم و لطفا بگید کدوم کار بازار خوبی داره و چه مهارتی رو برای این برنامم یاد بگیرم مناسبه؟
    پیشاپیش تشکر

    1. با سلام و سپاس از لطف شما. هدف ما نشان دادن چهره کاملا واقعی از کشور عمان است تا مخاطبان ما بتوانند بهتر و علمی تر در مورد کشور عمان برنامه ریزی کنند.
      مهارتهای کلی که برای مهاجرت و پیدا کردن کار در عمان نیاز دارید در ۲ بخش خلاصه میشوند:
      ۱- زبان انگلیسی: یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به شما کمک میکند تا بتوانید با مخاطب غیر فارسی زبان ارتباط برقرار کنید. هرچه قوی تر باشید، اعتماد به نفس بالاتری در عمان و هرجای دیگر دنیا دارید. این مقوله را کاملا جدی بگیرید. اگر متخصص باشید ولی نتوانید ارتباط برقرار کنید، نمیتوانید تخصص خود را آن طور که باید نشان دهید و کار برای شما دشوارتر میشود.
      ۲- کارهای فنی و تخصصی: هرچه در کارهای فنی تخصص بیشتری داشته باشید، بیشتر مورد نیاز شرکتها هستید، ورای از ملیتتان. به عنوان مصال اگر متخصص و تعمیرکار خیلی خوب تهویه های صنعتی باشید (و بتوانید خوب هم انگلیسی صحبت کنید)، تمام شرکتهای صنعتی در این امر به شما نیازمند خواهند بود. اگر در تعمیرات اتومبیل دست خوبی داشته باشید (چه در بخش فنی، چه در بخش بدنه)، همه نمایندگیهای خودرو به شما نیاز شدید خواهند داشت تا مشتریان بیشتری برای خود پیدا کنند. اگر آشپز خیلی ماهری باشید، همه رستورانهای بزرگ به شما نیاز دارند تا بخش جدیدی به مشتریان خود معرفی کنند.

      در تمام موارد بالا رعایت چند نکته ضروری است: انصاف داشته باشید، راستگو باشید و در طی انجام کار اصطلاحا از کار خود نزنید، توقعاتتان را منطقی و واقع بینانه کنید و سعی کنید با دقت کار کنید. در صورت رعایت این موارد، به هر کاری مشغول شوید، در آن موفق خواهید بود.

      در حال حاضر کارهای خدماتی و امور مربوط به تخصص های خاص مانند تعمیرات تجهیزات صنعتی مانند تهویه (که در عمان کاربرد زیادی دارد)، تعمیرات خودروهای خاص و گرانقیمت و مواردی از این دست بسیار مورد نیاز هستند. اگر در زمینه آی تی هم تخصص فراوان دارید، میتوانید در این کشور کارهای خوبی پیدا کنید. همچنین در بخش پزشکی در عمان، هرچه کارتان را با حوصله و دقت بیشتری انجام دهید، مورد استقبال عمانیها قرار خواهد گرفت. اگر فروشنده خوبی هستید، در همه شرکتها میتوانید کار خود انجام دهید. حوصله کنید و خوش اخلاق و با انصاف باشید و دروغ هم نگویید تا موفق باشید.

    1. با سلام. مسلما در زمینه های تخصصی در کشور عمان امکان استخدام هست، ولی عمانیها ترجیح میدهند از نیروهای عمانی برای استخدام استفاده کنند، مگر اینکه خود در آن تخصص قوی نباشند. در مورد سوال شما که بسیار تخصصی میباشد اطلاعات دقیقی نداریم که بتوانیم راهنمایی بهتری بکنیم. موفق باشید.

  27. سلام و خسته نباشید.ببخشید برای من توی یک رستوران ایرانی برای شاطری در عمان شهر مسقط پیشنهاد کار شده؟خواستم بدونم چطوریه به نظر شما؟حقوقش چنده؟اگ امکانش هست شرایطش رو تا حدودی برام شرح دهید ممنونم

    1. با سلام، باید حقوق و مزایای دریافتی را با درآمد فعلی و میزان پیشرفت خود در این شغل جدید مقایسه کنید. سعی کنید اگر قصد انتخاب این شغل را دارید، تجربه و تخصص خود را گسترش دهید و بتوانید در سایر شیرینی پزی ها و یا مشاغل با درآمد بالاتر استخدام شوید. به طور کل برای کسب تجربه میتواند شروع خوبی باشد ولی انتظار حقوق بالا و مزایای عالی نداشته باشید. موفق باشید.

    1. با سلام. ما به زودی لیستی از شرکتهای کیترینگ و خدمات آشپزی عمان را منتشر میکنیم که میتوانید خود با شرکتهای این لیست تماس بگیرید و تقاضای کار کنید.
      در زمینه حقوق و دستمزد در عمان باید گفت که یک آشپز میتوانید از ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ ریال بسته به توانایی شما و شرکتی که در آن کار میکنید درامد داشته باشد.
      یکی از عوامل مهم برای استخدام شدن بهتر و درآمد بالاتر، تجربه شما، نحوه ارایه خدمات شما، ارزشی که میتوانید برای آن شرکت ایجاد کنید و میزان انعطاف پذیری شما در انجام کارها و خلاقیت موثر شما میباشد. لازم به ذکر است که دانستن زبان انگلیسی و یا عربی کمک بسیار مفیدی به شما میکند.
      موفق باشید. عمان ترید

  28. با سلام
    ببخشید آیا با مدرک دکترا از ایران وتسلط به زبان انگلیسی وسابقه تدریس در دانشگاه در ایران امکان تدریس واستخدام در دانشگاههای عمان هست؟ حقوق ومزایای آن در چه حدود است ؟ به چه صورت اقدام کنم؟ با خود دانشگاهها مکاتبه کنم ورزومه بفرستم؟
    ممنون میشم مرا رهانمایی کنید؟

    1. با سلام. با وجود تسلط شما به زبان انگلیسی و داشتن مدرک دکتری، شما میتوانید لیست رایگان دانشگاه های عمان را از سایت ما دانلود کرده و با دانشگاه هایی که رشته شما را ارایه میدهند تماس بگیرید و یا حضورا به آنها مراجعه نمایید:

      https://omantrade.ir/product/omun-64/

    1. با سلام. به صورت عمومی مشاغل ساده همیشه مورد نیاز هستند. ولی از آنجا که تعداد بیشتری از متقاضیان میتوانند مشاغل عمومی را انجام دهند، یافتن این کارها به سرعت عمل شما بستگی دارد و همچنین حقوق و مزایای چندانی ندارند. شما بهتر است یکی از تخصص های عمومی مانند تعمیرات تهویه های صتعتی، تعمیرات مبلمان، تعمیرات کولر، تعمیرات برق ساختمانی و مشاغلی از این دست را فرا بگیرید تا مزایای بیشتری به شما تعلق بگیرد.
      عمان ترید به زودی لیستی از شرکتهای خدمات عمومی عمان را منتشر میکند که شما میتوانید آن را دانلود کنید و مستقیما برای آن شرکتها اپلای کنید و یا حضورا خود به آنها سر بزنید. موفق باشید.

  29. سلام ضمن عرض خسته نباشید . من ۱۰سال سابقه کار حسابداری در شرکتهای مختلف را دارم ضمنا” لیسانس حسابداری هستم می خواستم بدونم وضعیت کار حسابداری وحدود میزان درامد چقدر است متشکرم از وقتی که میگذارید.

    1. با سلام. حسابداری یکی از مشاغلی است که در تمامی شرکتها مورد نیاز است. اما عمانیها تلاش میکنند تا نیازهای خود در این بخش را از نیروهای عمانی تامین کنند و کمتر از خارجیها استفاده نمایند. منطقی ترین راه شما برای پیدا کردن کار در بخش حسابداری در عمان شرکتهای خصوصی عمان (خارجی) میباشد که الزام به استفاده از نیروی عمانی در آنها کمتر وجود دارد. اما اینکه جقدر با اصول کلی حسابداری به زبان انگلیسی آشنا هستید، چقدر توانایی ارتباط گرفتن با زبان انگلیسی دارید و جقدر میتوانید خلاقانه برای شرکتهایی که در حال حاضر نیاز به حسابدار دارند، ارزش ایجاد نمایید، در استخدام شما در کشور عمان تاثیر مستقیم دارد.
      درآمد شما در این حرفه به سابقه، تخصص و شرکتی که در آن کار میکنید بستگی دارد. ریال عمان ارزش بالایی دارد ولی از آن طرف هزینه های زندگی در عمان نیز کم نیست. شما نباید حقوقی کمتر از ۵۰۰ ریال در ماه را برای انتخاب این شغل بپذیرید، در غیر این صورت از پس هزینه های خود در عمان بر نمی آیید. موفق باشید.

    1. با سلام. عمان ترید در حال آماده کردن لیستی از شرکتهای کابینت ساز و نجاری کشور عمان میباشد. شما میتوانید این فایل را به زودی دانلود نموده و خود با شرکتهای عمانی که در حرفه کابینت و نجاری هستند تماس بگیرید. موفق باشید.

    1. با سلام. از آنجا که سایتهای کمی قیمت ریال عمان را اعلام میکنند، برای اینکه بتوانید عدد نسبتا دقیقی از تبدیل ریال ایران به ریال عمان داشته باشید، میتوانید ریال عمان را در ۲،۶ ضرب کنید تا به قیمت دلاری برسید، و سپس قیمت ریال را محاسبه نمایید. مثال:

      یک ریال عمان = ۲،۶ دلار
      یک دلار = ۱۰،۰۰۰ تومان
      یک ریال عمان = ۲۶،۰۰۰ تومان

  30. باسلام و خسته نباشید.
    بنده اپراتور جرثقیل سقفی کابین دار دارای مدرک فنی حرفه ای و شاغل در شرکت فولاد مبارکه هستم
    میخاستم بپرسم آیا درکشورهای عربی فرصت شغلی مناسبی داره ؟و از کجا باید شروع کرد ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. با سلام. در مورد این شغل به نظر میاد میتوانید با مناطق آزاد عمان که عمدتا از جرثقیل های سنگین استفاده میکنند ارتباط برقرار کنید. لیست مناطق آزاد عمان که در سایت ما قرار داده شده است را مطالعه کنید و به آدرس اینترنتی آنها ایمیل بزنید و رزومه (به انگلیسی) بفرستید.
      همه مناطق آزاد عمان سایت اختصاصی خودشون رو دارن و میتوانید از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنید و درخواست کار بدید. مثل منطقه آزاد صحار، منطقه آزاد دقم و سایرین.
      عمان ترید شرکت کاریابی نیست و کلا نمیتواند هیچ استخدامی را انجام دهد.
      موفق و سلامت باشید. عمان ترید.

  31. با سلام اینجانب فوق لیسانس حسابداری با ۲۵ سال سابقه مدیریت مالی و حسابرسی بویزه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس بوده و آشنایی کامل به اکثر نرم افزار های مالی مطرح جهانی دارم و آماده همکاری در امور مالی در کشور عمان هستم / با احترام ۰۹۱۶۶۱۵۵۳۶۵

    1. با سلام. عمان ترید شرکت کاریابی نمیباشد. شما میتوانید از بخش فرصتهای ویژه لیست شرکتهای مورد نظر خود را دانلود کنید و خود با آن شرکتهای عمانی تماس بگیرید. (تمامی شرکتها دارای وب سایت هستند)

      https://omantrade.ir/product-category/special_opp/

  32. با سلام خدمت شما.
    محبت بفرمایید توضیح بدید در رابطه با دریافت برگه ی عدم ممانعت که اگر زمانی با کارفرما سازش نداشتیم بتونیم در عمان بمونیم و یک شغل دیگه پیدا کنیم لطفا راهنمایی کنید این پروسه باید داخل اداره کار عمان انجام بشه یا یک قرارداد شخصیه؟سپاسگزارم?

    1. با سلام. در این مورد بهترین حالت توافق با کارفرماست. در صورتیکه کارت اقامت شما باطل شود، باید برای ورود مجدد و کاریابی ورود و خروج انجام دهید. در غیر اینصورت میتوانید در همان عمان به دنبال کارفرمای جدید باشید.

    1. سوال شما بسیار کلی است. پاسخ این سوال هرچه که باشد، موفقیت شما فقط به انتخاب محصول صادراتی به عمان بستگی ندارد. عوامل زیر همگی در یک راستا در صادرات به عمان تاثیرگذارند:

      – شناخت بازار عمان و نیازمندیهای بازار عمان
      – شناخت رقبای محصول در عمان
      – شناخت ساز و کار و قیمت گذاری دقیق محصول
      – پیدا کردن تاجران بزرگ و کوچک عمانی و مذاکره با آنها
      – درک درست از ترند و یا جهت گیری بازار آینده
      و از همه مهمتر داشتن برنامه بلند مدت و ثبات در ارایه محصولات.
      هر یک از بخش های بالا به تنهایی میتواند شما را موفق کند و یا از موفقیت در صادرات به عمان باز دارد.
      به طور کلی بیزنس های خدماتی میتوانند موارد مناسبی برای شروع باشند که نیاز به شناخت عمیق تری از فرهنگ عمان و بازار مصرفی عمان دارد.

    1. با سلام. برای رفتن به سمت مکانیکی و تعمیرات خودرو در عمان توصیه میکنیم از لیست ارزشمندی که از نمایندگیهای تعمیرات خودروهای مختلف در کشور عمان منتشر شده استفاده کنید. درامد شما به ۳ عمال مهم بستگی دارد: تخصص شما، شرکتی که در آن کار میکنید و میزان تقاضا برای آن شغل:

      https://omantrade.ir/product/o-aso69/

  33. با سلام و تشکر بابت راهنمایتون.بنده در زمینه برق ساختمان و سیستم های حفاظتی و امنیتی از جمله کرکره برقی و جک بازویی و دوربین و اعلام حریق و …تخصص و تجربه دارم.بنظر شما در عمان میتونم موفق باشم.دستمزد این جور کارا در عمان ماهانه چند ریال است؟تشکر

    1. با سلام. شما میتوانید از لیست شرکتهای ساخت و ساز عمانی که در این زمینه مشغول به کار هستند استفاده کنید. شما باید رزومه قوی آماده کنید، با این شرکتها ارتباط بگیرید (ایمیل بزنید)‌ و توانمندی خود را پرزنت کنید. درآمد شما در عمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها میتوان به میزان انجام این خدمات در ماه اشاره کرد. هرچه شرکتی که در آن کار میکنید قویتر باشد و پروژه های بیشتری در دست داشته باشد، درآمد شما نیز بالاتر خواهد بود:

      https://omantrade.ir/product/ot-civil-v1/

    1. با سلام. به طور عمومی با افزایش تعداد ظرفیت تخت های بیمارستانی عمان، نیاز به تخصص های مختلف افزایش میابد. در کل برای استخدام شدن در بیمارستانهای عمان شما میبایستی با متقاضیان هندی، عرب و سایر کشورها که رزومه فرستاده اند رقابت کنید. شما میتوانید با دانلود لیست بیمارستاهای عمان، برای آنها رزومه خود را ارسال نمایید و در لیست رزومه های دریافتی آنها قرار بگیرید. این بیمارستانها در مقاطعی با توجه به نیازسنجی خود شروع به استخدام میکنند و شما نیز یکی از کاندیداها خواهید بود:

      https://omantrade.ir/product/om_top10_hos1

  34. سلام
    من دبیرم ودر آموزش وپرئرش خدمت میکنم مادر مجرد هستم حدود ۵۰ ساله با یک نوجوان پسر۱۶ ساله محصل .ب
    رای یه زندگی خوب در عمان چقدر حدودا پول لازم دارم. میتونم اینجا خودمو بازنشسته کنم ولی بجز تدریس وکمی خیاطی شغلی بلد نیستم.
    میشه لطفا منو راهنمایی کنید… سپاس

    1. با سلام. برای یک زندگی معمولی در عمان شما به ۵۰۰ ریال عمان در ماه نیاز دارید. اینگه چه مشاغلی را با توجه به تخصصتان میتوانید در کشور عمان انجام سوال بسیار کلی است و پاسخ روشنی ندارد. عمان ترید شرکت کاریابی نیست و ما تلاش میکنیم تا صرفا کاربران را راهنمایی کنیم.
      ما لیستهایی از شرکتهای مختلف عمانی را در سایت خود، در بخش فرصتهای ویژه منتشر کرده ایم که میتوانید در صورت نیاز آنها را دانلود کنید و خود با آن شرکتها تماس بگیرید.
      موفق باشید.

  35. با سلام و تشکر از پاسخ های کاملتون
    همسر بنده متخصص در زمینه سیسکو,میکروتیک,نصب و راه اندازی و پشتیبانی دوربین های مداربسته,راه اندازی و نقشه کشی سیستم های اعلان حریق و پشتیبانی از اونها هستن
    خودم هم در جزیره کیش یک شرکت تاسیس کردم در زمینه تامین نیرو و خدمات
    چقدر احتمالش هست که با یک سفر به عمان بتونیم نظر کارفرماها رو جلب کنیم
    همسرم به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستن و من به زبان ژاپنی و انگلیسی تا حدود زیادی مسلط هستم و عربی هم متوجه میشم

    1. شما میتوانید لیست شرکتهای ساخت و ساز عمانی را که همگی ملزم به استفاده از سیستمهای اطفا آتش هستند را دانلود کنید و خود به آنها ایمیل بزنید. عمان ترید شرکت کاریابی نیست و نمیتواند کسی را استخدام نماید:

      https://omantrade.ir/product/ot-civil-v1/

    1. با سلام. عمان ترید شرکت کاریابی نیست و کسی را استخدام نمیکند. شما میتوانید لیست شرکتهای خدماتی عمان را که شامل تعمیرات، نظافت، باغبانی، تاسیسات، جوشکاری و غیره میباشد را دانلود کنید و خود با آنها تماس بگیرید و رزومه بفرستید:

      https://omantrade.ir/product/o-sco-74/

        1. با سلام. حقوق و مزایا به عوامل مختلفی بستگی داره. به طور عمومی مزایا برای برنامه نویسان حرفه ای و نیاز به این حرفه به طور تخصصی در حال افزایش است. پیشنهاد میکنیم لیست شرکتهای مهم برناه نویسی عمان رو دانلود کنید و باهاشون تماس بگیرید و رزومه بفرستید:
          https://omantrade.ir/product/o-itgp-70/

  36. سلام، وقت شما بخیر. بنده تورلیدر و مدرس زبان انگلیسی هستم؛ به زبان های فرانسه،عربی و انگلیسی تسلط دارم. کدوم فرصت شغلی برام مناسبه و حداکثر حقوق دریافتیم چقدر خواهد بود تقریبا؟ ۲۳ ساله و خانم هستم. ممنون.

    1. سلام. شما میتوانید لیست دانشگاه های عمان رو از بخش لیست شرکتها دانلود کنید و رزومتون رو براشون بفرستید. از طرفی ما به زودی سرویسی رو راه اندازی میکنیم که در اون شما میتونید رزومتون رو برای ما بفرستید و در صورتیکه شرکتهای عمانی نیاز به نیروی کار ایرانی داشتند به شما ارجاع بدیم.

  37. سلام خواستم بپرسم برای مربی موسیقی هم کار هست در عمان ؟ میزان در آمدشون حداقل چقدره به طور کلی حداقل حقوق برای یک نیروی خارجی چقدره و وضعیت مسکن و ماشین برای نیروی کار به چه صورته ممنون میشم در صورت اطلاع دقیق از موضوع پاسخگو باشید با سپاس

    1. با سلام. در زمینه موسیقی در عمان اطلاعات پراکنده ای وجود دارد. از آنجا که کشور عمان مهد موسیقی نمیباشد و موسیقی بیشتر به طور محلی و سنتی انجام میشود، میتواند یک فرصت و در عین حال یک چالش باشد. آموزشگاه های موسیقی عمان را پیدا کنید و خود با آنها تماس بگیرید. مهمتر از درآمد و خدماتی که کارفرما به شما ارایه میدهد، بحث علاقه شما به کار در عمان و میزان استقبال از تخصص شما و نحوه ارتباط گیری شما با آنهاست.

    1. با سلام. بله ولی این فرآیند بسیار دشوار شده است. معمولا کارهای ساده به هندی ها و پاکستانی ها و بعضا به فیلیپینی ها واگذار میشوند که نفوذ خوبی در این کشور دارند.
      عمان ترید لیستی از شرکتهای خدماتی عمان که میتوانند کارهای ساده تا تخصصی را انجام دهند در بخش فرصتهای شغلی معرفی کرده که میتوانید آن را دانلود کنید و خود با این شرکتها تماس بگیرید:

      https://omantrade.ir/product/o-sco-74/

  38. با سلام
    رشته تحصیلی من مهندسی جوشکاری هست و ۸ سال در زمینه بازرسی جوش در پروژه لوله های نفت و گاز و حتی صنعت ساختمان سابقه دارم. مدارک بین المللی هم دارم . تخصص من به گونه ای است که هر کجا که جوشکاری باشه و بازرسی لازم باشه من میتونم فعالیت کنم. در عمان هم دوستان زیادی دارم که بعضی وقتها پیشنهاد می کنند که برای کار به اونجا برم. حقوق یک مهندس در اونجا چقدر هست ؟ متشکرم

    1. با سلام. عمان ترید در زمینه کاریابی فعالیتی ندارد. در زمینه جوشکاری شما میتوانید با شرکتهای نفتی عمان تماس حاصل فرمایید. لیست شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی عمان را میتوانید از لینک زیر دانلود نمایید:

      https://omantrade.ir/product/o-ogc-68/

      حقوق مهندس از ۵۰۰ ریال تا حدود ۲۰۰۰ ریال عمان در ماه میباشد که به سابقه، تخصص، سختی کار و نیاز برای آن شغل بستگی دارد.

    1. با سلام. مشاغل خدماتی در بخش تعمیرات خودرو در کشور عمان وجود دارند. چندین تعمیرکار و صافکار ایرانی نیز در مسقط شعبه های تعمیراتی دارند. برخی راضی و برخی ناراضی هستند. به نظر میرسد شهر مسقط در این امر اشباع شده باشد و شما بایستی سایر شهرهای عمان را در نظر بگیرید.

    1. با سلام. در زمینه کاریابی در عمان شما باید مستقیما با شرکتهای عمانی گفتگو کنید. عمان ترید شرکت کاریابی نیست. شرکتهای عمانی از نیروهای غیر بومی در مشاغل مختلف استفاده میکنند. این بسته به میزان نیاز برای آن شغل و میزان تخصص شما دارد تا بتوان در این زمینه اظهار نظر کرد. به طور عمومی مشاغل تخصصی (برق صنعتی، سیستم های هوشمند) شانس بهتری برای استخدامی دارند. ولی روی مکالمه زبان انگلیسی خود بیشتر کار کنید. موفق باشید.

    1. با سلام. کشور قطر به طور کل دارای درآمد سرانه بسیار بالاتری نسبت به عمان میباشد و کار کردن در کشور قطر از نظر درآمدی منافع بیشتری دارد. کشور عمان از نظر دوستی سابقه تاریخی بهتری با ایران دارد و میتوان گفت که به ایرانیها احترام بیشتری میگذارند.

    1. سلام. اگر قصد احداث کارگاه در عمان دارید، باید مطالعه انجام دهید
      ولی در کل سوال شما کلی است و پیشنهاد میکنیم با سوالات کلی در مورد تجارت در عمان تصمیم نگیرید و موارد دقیقتری را مطالعه کنید اگر میخواهید موفق شوید.

    1. با سلام. حقوق ۲۰۰ ریال در ماه در عمان حقوق بسیار کمی است. رفت و آمد، هزینه های استفاده از تلفن همراه، تفریحات ساده و بسیاری مسایل روزمره را با سختی مواجه میکند. عمان کشور ارزانی برای زندگی نیست. به هرحال این انتخاب به شرایط خود شما برمیگردد. موفق باشید.

        1. با سلام. پیشنهاد میکنم اگر قصد پیدا کردن کار به صورت حضوری در بخش جوشکاری را دارید، لیست شرکتهای خدمات عمومی عمان که شامل جوشکاری نیز میشود را از بخش لیست شرکتها دانلود کنید و قبل از سفر با وب سایتها و خدمات آنها آشنا شوید، به آنها ایمیل بزنید و سپس به طور حضوری به آنها مراجعه نمایید. همچنین اگر فعالیت در شرکتهای صنعتی عمان به تخصص شما نزدیک میباشد، حتما آنها را بررسی کنید تا با شرکتهای بیشتری بتوانید در سفر خود گفتگو نمایید. موفق باشید.

    1. با سلام. به طور عمومی بیمارستانهای عمان در حال گسترش میباشند. عمانیها تمایل دارند نیروهای خود را از داخل کشور تامین کنند. در برخی مشاغل که خروجی متناسبی ندارند، نیروی کار را از سایر کشورها استخدام میکنند. پیشنهاد میکنیم لیست بیمارستانهای عمان را از بخش لیست شرکتها دانلود کنید و رزومه خود را برای آنها ارسال کنید. این بیمارستانها در مقاطغی شروع به استخدام نیرو میکنند و در صورت نیاز با شما تماس میگیرند.
      اگر شرکتهای عمانی به عمان ترید برای جذب نیروی ایرانی درخواست دهند نیز آن را در سایت منتشر میکنیم.

  39. سلام
    من یه تعمیرکار تلفن همراه هستم و مدارک تخصصی این رشته رو هم دارم و وضعیت درآمد شغل ما در ایران نسبتا خوب هست ولی برای درآند بیشتر میخواستم به عمان برم
    بنظر شما عمان جای خوبی برای یک تعمیرکار تلفن همراه هست؟

    1. با سلام. شما آزادید هر تجارتی را که مطابق قوانین کشور عمان باشد در این کشور اجرا نمایید. اینکه چقدر میتوانید موفق شوید، روشهای جذب مشتری چگونه است، چطور هزینه ها و درامد ها را کنترل کنید و چه خدماتی را ارایه دهید، چقدر تجربه دارید و مسایلی از این دست، میزان موفقیت تجارت شما در عمان را رقم میزنند.

    1. با سلام. این سوال که حقوق در عمان به چه میزان میباشد بسیار پرسیده میشود. آقای دکتر، حقوق و درآمد در عمان به تخصص شما و نیاز به شغل شما بستگی دارد. همچنین شرکتی که در آن کار میکنید و میزان لود کاری شما و مسایل بسیار دیگری که خود بهتر از آنها اطلاع دارید.
      ما در زمینه حقوق اشخاص در عمان اطلاعی نداریم.
      اما به عنوان پیشنهاد، توصیه میکنیم سری به آمار و ارقام درآمد کلی کشور عمان بیندازید، GDP و GDP Per Capita، به همراه مقایسه درآمد عمانیها با متوسط جهانی بهترین شاخص برای به دست آوردن اطلاعات کلی میباشد که میتوانید از آن برای اندازه گیری اولیه استفاده نمایید.

    1. با سلام. برای استخدام به عنوان کارگر ساده، باید مستقیما با کارفرماهای عمانی گفتگو کنید. عمان ترید شرکت کاریابی نمیباشد. در صورتیکه کارفرمایان عمانی نیاز به نیروی کار ایرانی داشته باشند و برای جذب نیرو به مجموعه عمان ترید مراجعه کنند، ما مستقیما درخواست را در سایت خود منتشر میکنیم تا شما بتوانید با آنها در تماس باشید.

  40. سلام، ممنون از اطلاعات خوبتون، من لیسانس مترجمی انگلیسی دارم، علاوه بر ترجمه ۱۰ تا کتاب تو ایران، یک سال و نیم مشغول به کار کابینت سازی و مصنوعات ام دی اف هستم. مدرک فنی حرفه ای ندارم، میخواستم ببینم آیا با این شرایط امکان پیدا کردن کار در عمان برام هست و به نظرتون چقدر در ماه حقوق میدن بابت کار فنی مثل کابینت سازی یا ساخت فرنیچر ام دی اف؟ ممنون از راهتماییتون.

  41. با سلام
    با توجه به اینکه متاسفانه تحریم و رفتارهای سیاسی برهرگونه روابط با دیگر کشورها اثر گذاشته و در واقع محدودیتهای زیادی هم ایجاد نموده ؛ در حال حاضر کشوری مانند عمان کمترین علاقه به بکار گیری ایرانیان دارد . خواهشمندم ، با این دید ، مسائل و راهنمایی ها مطرح و پاسخ داده شود تا هموطنان ما وقت و انرژی شان در این خصوص درست هدایت شود .
    با تشکر

    1. با سلام. متاسفانه شرایط کاری در خارج از کشور به طور کل در تمامی کشورهای جهان در وضعیت مساعدی قرار ندارد. عمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این بین اما کشورهایی مانند امارات، عربستان، کویت، بحرین و سایر کشورهای منطقه بسیار بسیار در مورد استخدام نیروی ایرانی سخت گیرانه عمل میکنند و استخدام در این کشورها تقریبا غیرممکن میباشد.
      از طرفی کشور عمان و تا حدودی کشور قطر در مورد استخدام نیروهای ایرانی سخت گیری کمتری دارند که البته استخدام در این کشورها منوط به سوابق کاری، تجربه، تخصص و مواردی از این دست میباشد.
      عمان ترید هم از ابتدای فعالیت خود اعلام نموده که شرکت کاریابی نمیباشد و ارتباطی با شرکتهای عمانی برای استخدام نیرو در عمان ندارد.
      ما در عمان ترید تلاش کرده ایم تا موقعیت های شغلی که در عمان برای نیروهای بین المللی یافت میکنیم را آگهی کنیم و در سایت خود صرفا نمایش دهیم (که هزینه این آگهی ها نیز رایگان میباشد).
      همچنین در صورتیکه شرکتهای عمانی نیاز به جذب نیروی کار ایرانی داشته باشند و به ما مراجعه کنند سریعا آن را در این سایت قرار میدهیم تا هموطنان بتوانند مستقیما با آنها ارتباط برقرار کنند.

  42. سلام وقتتون بخیر من یک ورزشکار هستم که در رشته او اسپرت جهانی برنز دارم و کوچکترین کاپ تیم ملیش هم دارم.و در رشته کیک بوکسینگ جهانی هم طلا دریافت کردم.شرایط برای ورزشکار رزمی در عمان چطوره؟؟؟

  43. سلام و درود ، بنده در زمینه ماساژ مدرک فنی حرفه ای دارم ولی درمورد سابقه کار چون بیمه ردنمیشه سابقه کار با بسمه ندارم،ولی در کل سه سال سابقه کار دارم، چطور میشه مراکز اسپا یا هتل هایی که نیاز به ماساژ تراپیست دارن رو پیدا کرد

    1. با سلام. پاسخ بله است. اما اینکه آیا ایرانیها را در این رشته استخدام میکنند و چقدر حقوق به حسابدار میدهند در جواب باید گفت که بله. عمانیها نیروهای ایرانی را استخدام میکنند ولی این بستگی به تخصص شما، دانش زبان انگلیسی شما، آشنایی با استانداردهای جهانی حسابداری شما و مواردی از این دست برمیگردد.

  44. با سلام و احترام و تشکر از حسن نیت و دقت شما در پاسخ گویی
    من کارشناس تغذیه و رژیم درمانی هستم با ۵سال سابقه کار. میخواستم بدونم اولا برای رشته من در عمان کار وجود داره؟ در بیمارستانها یا کلینیک های خصوصی و یا دولتی؟ و دوم اینکه درامد ماهیانه کارشناس تغذیه حدودا چند ریاله؟ و سوم اینکه خدماتی مثل مشاوره تغذیه که نیاز ب گفتگو با مراجعه کننده داره نیاز به چ سطحی از زبان عربی و یا انگلیسی داره؟
    باتشکر مجدد از پاسخ گویی شما

    1. با سلام. عدد دقیقی برای حقوق و مزایای کارشناس تغذیه در دست نداریم. شما میتوانید برای کلینیک ها و بیمارستانهای عمان رزومه ارسال نمایید. برای کار در عمان به طور عمومی به زبان عربی نیاز ندارید. بیشتر عمانیها به زبان انگلیسی هم صحبت میکنند.

  45. با سلام و تشکر از راهنمایی های شما
    من مهندس عمران هستم و ۷ سال سابقه در زمینه طراحی راه و جاده و تقاطع غیرهمسطح دارم. بیشتر آفرهای مهندسی در عمان مربوط به فیلدهای نفت و گاز و سازه هست. فکر می کنید در عمان در این زمینه میشود فعالیت کرد؟

    1. با سلام. اگر قصد استخدام در کشور عمان در بخش های عمرانی و ساخت و ساز را دارید، میتوانید لیست شرکتهای عمرانی و ساخت و ساز عمان را دانلود نمایید و برای آنها رزومه ارسال کنید.
      اگر تجربه شما به شرکتهای نفتی عمان نزدیک تر است، رزومه خود را برای آنها ارسال نمایید.
      هرچه سابقه شما بیشتر باشد و رزومه قویتری ارایه دهید، شانس موفقیت بالاتری خواهید داشت.

    1. با سلام و سپاس. کشور عمان در کشتی سازی دارای صنایع سنگین نمیباشد. شما میتوانید با بنادر عمان که درای داک هایی که در این کشور وجود دارند تماس بگیرید و خود با آنها گفتگو نمایید:

      لیست مناطق آزاد و بنادر عمان را از اینجا میتوانید مشاهده نمایید:

      https://omantrade.ir/n-omfz/

    1. با سلام. کار در عمان به عنوان نیروی ساده دارای رقبای زیادی میباشد. از طرفی جمعیت عمان محدود است (در مقایسه با ایران) و از طرفی نیروهای ارزان هندی و بنگلادشی همواره توسط شرکتهای بزرگ در این کشور مشغول به کار هستند و با حقوق های پایین کار میکنند.
      به طور کلی عمان ترید در زمینه استخدام در عمان نمیتواند خدماتی را ارایه دهد. ولی ما لیستی از شرکتهای خدمات عمومی عمان که بیشتر مربوط به تعمیر و نگهداری از ساختمان ها و شهرک ها میباشد و شامل خدمات فنی، نظافت، معماری، لوله کشی و غیره میباشد را در بخش لیست شرکتها قرار داده است. شما باید خود با این شرکتها تماس بگیرید و از یا به طور حضوری به آنها مراجعه کنید تا مستقیما با آنها گفتگو نمایید. موفق باشید.

    1. با سلام. فروش مانتو و عبایا در عمان اگر منطبق با سلیقه و کیفیت مورد نظر عمانیها باشد میتواند تجارت موفقی شود. در نظر بگیرید شاید صرفا فروختن مانتوهای گران قیمت تنواند بخش بزرگی از بازار مصرفی و روزمره عمان را پوشش دهد و شما باید به سایر بخش های مصرف (که خواستار قیمت های پایین تر میباشند)‌ نیز توجه کنید.
      در کل فروش یک امر توافقی میباشد و شما برای اینکه بتوانید در ابتدا اعتماد خریدار عمده را از پایداری و تضمین فرستادن محصولات خود جذب کنید میبایستی بخشی از خدمات خود را با روشهای جذب کننده به فروش برسانید. در کل توافقی میباشد و بستگی به رفتار شما و خریدار عمده دارد. برای شما آرزوی موفقیت میکنیم.

  46. سلام. من قراره واسه یه رستوران ایرانی به عنوان کارگر تو چند روز آینده مشغول بشم. به نظرتون صاحب کارم باید به میزان عددی که در قانون قید شده رو بهم بده یعنی ۳۲۵ ریال؟؟
    یا نه هر میزانی که دلش بخواد بر اساس ریال ایرانی میده بهم؟

  47. با سلام و تشکر از اطلاعات مفید سایتتون
    من یک کارشناس ارشد مهندسی مکانیک با بیش از ۲۰ سال سابقه کار در سطوح سرپرستی تیم های طراحی و مدیریت پروژه در یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی ایران هستم و مایلم امکان اشتغال بکار خود در عمان را بررسی کنم.
    ممنون میشم در خصوص موارد زیر راهنمایی بفرمایین.
    ۱- با توجه به اینکه به احتمال زیاد در کشور عمان (و سایر کشورهای عربی) به احتمال قریب به یقین خودروسازی فعالیت ندارد و خودروها عموما وارداتی هستند، آیا در زمینه کاری اینجانب شغل مناسبی پیدا میشه؟
    ۲- در صورت مثبت بودن جواب فوق، حدودا چه میزان حقوقی برای این شغل قابل انتظاره؟
    ۳- برای هزینه تحصیل کودکان در سال حدودا چه رقمی باید پیش بینی کرد؟
    ممنون از شما.

    1. با سلام و سپاس.
      به طور کلی صنعت خودروسازی در عمان پیشرفتی ندارد و تمامی خودروها و قطعات وارداتی هستند. از طرفی تمامی نمایندگیهای خودرو در کشور عمان نیاز به نیروهای فنی که آشنا به مکانیک خودرو (به خصوص در بخش تعمیرات) هستند میباشند. اما اینکه آیا تجربه شما برای آنها مفید خواهد بود یا خیر را باید با خود آنها در میان بگذارید. لیست از شرکتهای فروش و تعمیرات خودرو در سایت گردآوری شهد که میتواند برای شما مفید باشد. حقوق و دستمزد شما در هر کاری بسته به تخصص و میزان نیاز آن مجموعه به تخصص شما دارد. عدد دقیقی را نمیتوان پیش بینی کرد. برای هزینه تحصیل کودکان بستگی به مدرسه ای که در آن ثبت نام میکنید دارد. ما اطلاعات دقیقی در این زمینه نداریم.

    1. سلام. قیمت سنگ و کاشی در هر شهر و هر فروشگاه متفاوت است. شما نباید با داشتن قیمت فروش کالا در عمان برنامه ریزی کنید. باید ابتدا هزینه های خود برای ارسال کالا و خرید کالا و حمل و نقل از ایران به همراه گمرک عمان و هزینه های انبار کالا و امتقال کالا از گمرک عمان به مقصد رو تحلیل کنید و بعد ببینید چقدر با قیمت فروش عمده کالا فاصله دارید و نه قیمت خرده فروشی

  48. با سلام و عرض تشکر بابت مطالب مفیدتون
    بنده آرشیتکت هستم و به تازگی پ
    یشنهاد کاری بهم شده در عمان هم در مسقط و هم دوقوم و حقوق ماهیانه ۲۰۰۰ ریال خواستم بدونم حقوق خوبی هست یا اینکه کمه با توجه به اینکه ساعت کاری مفید رو ۱۱ ساعت اعلام کردن و همچنین ۱ روز در هفته تعطیلی ممنون میشم راهنمایی کنین ضمنا هر ۶ ماه ۱۵ روز میتونم برگردم ایران هزینه اسکان و رفت و آمد هم با کارفرماست اگر هم همسرم رو هم بخوام بیارم مسقط ۵۰۰ ریال هزینه مسکن اضافه میکنن

پاسخی بگذارید

enemad-logo