احداث کارخانه تولید رینگ خودرو در صحار عمان

 

شرکت صحار آلومینیوم به همراه شریک تازه خود، Synergic Castings هند، قصد دارد تا کارخانه تولید رینگ آلومینیومی خودرو را در بخش صنعتی منطقه آزاد صحار به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار احداث نماید. فرآیند ساخت این کارخانه تا چند ماه آینده آغاز میشود و تا سال ۲۰۲۰ به بهره برداری میرسد.

شرکت آلومینیوم صحار با ظرفیت ۲۴،۰۰۰ تن در سال، با هدف تامین نیازهای داخلی عمان فعالیت میکند که آلیاژهای این شرکت برای استفاده در صنعت رینگ و چرخ خودرو استفاده میشود. این محصولات به شرکتهای خودروسازی جهان ارایه میگردد.

این کارخانه میتواند سالانه ۲،۵ میلیون چرخ خودرو تولید کند و ۵۰۰ کار و شغل در عمان ایجاد نماید.

تولید چرخهای آلیاژی خودرو، بزرگترین بخش مصرف در صنعت آلومینیوم جهان میباشد. در سال ۲۰۱۷، بازار جهانی چرخ خودرو، ۳۲ میلیارد دلار بوده که این عدد تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید که نشان از رشد این صنعت خواهد داشت.

شرکت Synergic Casting هند که تولید کننده چرخ خودرو، قطعات آلومینیومی و ترکیبات پلاستیکی میباشد، به بیشتر شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان از جمله جنرال موتورز، فورد، تویوتا، هندا و فیات صادرات دارد.

تولیدکنندگان ایرانی نیز باید با در نظر گرفتن جهت گیریهای جهانی بازار، و میزان عرضه و تقاضای جهانی و منطقه ای، اقدام به تولید مشترک محصولات با شرکتهایی که صادرکننده خدمات و محصولات به مصرف کنندگان بزرگ جهانی هستند نمایند.

1 دیدگاه

پاسخی بگذارید

enemad-logo