آمار صادرات ایران به عمان در سال ۹۶

به گفته رییس اتاق مشترک ایران و عمان، ارزش صادرات غیرنفتی ایران به عمان در ۹ ماهه نخست سال جاری از مرز ۳۹۰ میلیون دلار عبور کرده از نظر وزنی ۲۴ درصد افزایش و از نظر ارزشی، ۱۲ درصد کاهش را نشان میدهد.

عباس عبدالخانی افزود، بیش از نیمی از صادرات غیر نفتی در این بازه مربوط به آهن و فولاد و به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار با حجم ۷۰۰ میلیون تن بوده است. طی سال ۹۲ کل صادرات ایران به کشور عمان ۱۴۸ میلیون دلار بوده است و در حال حاضر این مقدار به ۶۲۰ میلیون دلار رسیده است.

عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران به عمان شامل آهن و فولاد، قیر، کاتد مس، فرآورده های پتروشیمی، مواد غذایی، تره‌بار و مصالح ساختمانی است و به طور متوسط روزانه ۵۲۰۰ تن کالا از ایران به بنادر عمان حمل می شود.

امسال برای اولین بار ۳۰ هزار تن گندم به عمان صادر شده است و براساس آمار و اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، به طور کلی از فروردین تا پایان آبان‌ امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از ایران به عمان صادر شده است

در سال گذشته کشور عمان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار واردات دام زنده داشته  که از این مقدار ۱۷۹ میلیون دلار سهم کشور ایران بوده است.

عمان دارای تورم حدود ۱ درصدی و دارای روابط خوب با کشورهای همسایه بوده و یازدهمین مقصد بزرگ صادراتی ایران به شمار میرود.

صادرات عمان در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۲ درصد افزایش یافته است و به ۲۴ میلیارد دلار رسیده است.

واردات کشور عمان نیز با ۱۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

 

1 دیدگاه

پاسخی بگذارید

enemad-logo