آمار تعداد توریست در کشور عمان

کشور عمان با حدود ۴،۶ میلیون نفر جمعیت در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ میلادی، وابستگی خود را از نفت کاسته و این بخش از اقتصاد خود را با صنایع دیگر مانند گردشگری جایگزین نماید و ۶ درصد سرانه ناخالص داخلی خود را از این طریق تامین کند. وزارت گردشگری عمان برای اجرای این امر قصد دارد تا ۱۹ میلیارد ریال عمان (۵۰ میلیارد دلار) در این بخش سرمایه گذاری کرده و ۵۰۰،۰۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

در سال ۲۰۱۷، میزان ورودی توریست عمان حدود ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است و تعداد آن به ۳،۳ میلیون نفر رسیده است. ۵ کشوری که در راس این آمار قرار گرفته اند عبارتند از:

۱- کشورهای حوزه خلیج فارس با حدود ۱،۶ میلیون نفر

۲- هندوستان با ۳۲۲،۰۰۰ نفر

۳- آلمان با ۱۸۳،۰۰۰ نفر

۴- انگلستان با ۱۷۷،۰۰۰ نفر

۵- فیلیپین با ۸۸،۰۰۰ نفر

حدود ۲۲۲،۰۰۰ نفر از توریست ها نیز با کشتی های کروز به عمان سفر کرده‌اند

تعداد توریست هایی که در هتل های ۳ تا ۵ ستاره اقامت داشته اند، حدود ۱،۵ میلیون نفر بوده که درآمدی حدود ۱۹۵ میلیون ریال عمانی (۵۰۰ میلیون دلار) برای این بخش به همراه داشته است.

حدود ۷۰ درصد توریست های عمان تفریحی و ۳۰ درصد نیز به قصد تجارت به این کشور سفر کرده‌اند.

طبق پیش بینیهای سازمان جهانی گردشگری، عمان طی ۱۰ سال آینده، هر ساله ۵٪ سرمایه گذاری در بخش توریسم را افزایش میدهد. این میانگین در سطح جهانی ۴،۵ درصد و در سطح خاورمیانه، ۶،۴ درصد میباشد. سایر کشورهای عرب منطقه مانند امارات، قطر، سوریه، لبنان، اردن، بحرین و عربستان، به ترتیب در مقامهای بالاتری از عمان در این رده‌بندی قرار گرفته اند.

پاسخی بگذارید

enemad-logo