شستا قرارداد تامین محصولات مورد نیاز عمان را امضا کرد

 

در دیدار مقامات تجاری عمان با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تهران دو طرف در خصوص توسعه همه جانبه همکاریها و تامین کالاهای مورد نیاز عمان به وسیله هلدینگها وشرکتهای تابعه شستا به توافق رسیدند و قرارداد همکاری با یکی از بزرگترین هلدینگهای عمان به نام مدینه الزرقاء امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا) ، هیات تجاری عمان به سرپرستی آقای سیف الصالحی مدیر یکی از بزرگترین هلدینگهای عمان به نام مدینه الزرقاء ، ضمن بازدید از ظرفیتها و توانمندیهای مجموعه شستا با مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی دیدار و گفتگو کردند. مدیرعامل شستا ضمن بیان روابط تاریخی ایران و عمان به توانمندیها و ظرفیتهای موجود در شستا اشاره کرد و از آمادگی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای تامین نیازهای کشور عمان که در مجموعه های تحت پوشش شستا تهیه و تولید می شود ، خبر داد.

این تفاهم نامه در برگیرنده موضوعاتی همچون تامین محصولات مختلف مورد نیاز بازار عمان توسط هلدینگها و شرکتهای تحت پوشش گروه شستا، امکان دپو و نگهداری کالاهای ایرانی به منظور صادرات مجدد به کشورهای آفریقایی از بنادر عمانی ، بهره مندی از ظرفیتهای بندری و لجستیکی در عمان است.

مرتضی لطفی با تبیین ظرفیت ها و تنوع محصولات تولیدی گروه شستا خاطرنشان کرد شستا با ۷ هلدینگ و بیش از ۲۷۰ شرکت تابعه صدها قلم کالا در زمینه های مختلف از جمله نفت ، گاز ، پتروشیمی ، دارو ، سیمان ، کالاهای معدنی ، فولاد و … تولید و به دهها کشور جهان صادر می کند.

آقای سیف الصالحی مدیر هلدینگ مدینه الزرقاء عمان نیز به نیازمندیهای بازار عمان و امکانات مناسب این کشور برای سرمایه گذاری مشترک و صادرات به برخی از کشورها در همسایگی خود  اشاره و از سفر به ایران و بازدید از مجموعه بزرگ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ابراز رضایت و خرسندی کرد.

وی با معرفی هلدینگ مدینه الزرقاء و امکانات مناسب کشور عمان ، خواستار تامین نیازهای مردم عمان و پوشش مناسب بازارهای همجوار این کشور از طریق شستا شد.

روابط ایران و عمان در سالهای اخیر و از گذشته روابط پایدار و رو به رشدی بوده است. سلطان قابوس، پادشاه این کشور همواره سعی در حفظ و گسترش این روابط دوستانه داشته. اما از این فرصت طلایی، استفاده حداکثری نشده است و صادرکنندگان ایرانی همواره با چالش های مختلفی برای بازاریابی محصولات خود در کشور عمان و صادرات مجدد به سایر کشورها رو به رو بوده اند. عدم آشنایی با فرهنگ تجارت بین الملل، یکی از عوامل عدم موفقیت تجار ایرانی در عمان و سایر کشورها میباشد. کار گروهی بین بازرگانان ایرانی میتواند به برطرف کردن موانع موجود در تجارت بین الملل و موفقیت در تجارت خارج از مرزهای ایران کمک شایانی نماید و هزینه ها را کاهش دهد.

عمان ترید به معرفی برخی از ظرفیتهای سرمایه گذاری در عمان و معرفی فرصت ها و ایده های تجاری به روز در کشور عمان نموده است که میتوانید این مقاله مفید را از اینجا دانلود نمایید.

 

پاسخی بگذارید

enemad-logo